پسوریازیس ناخن چیست و چگونه آن را درمان کنم؟

پسوریازیس ناخن چیست و چگونه آن را درمان کنم؟

پسوریازیس ناخن چیست و چگونه آن را درمان کنم؟

پسوریازیس یک بیماری مزمن سیستم ایمنی است که باعث می‌شود سلول های پوستی بدن بیش از اندازه تولید شود بر تولید بیش از اندازه می‌تواند روی پوست تشکیل پوسته های قرمز رنگ لکه های سفید و نقره ای رنگ را مانند تاوان را به دنبال داشته باشد پسوریازیس می تواند در هر نقطه‌ای از بدن به وجود آید از جمله قفسه سینه ، بازوها و پاها و ناخن ها حدود ۳۵ درصد افراد مبتلا به این بیماری متوجه تغییراتی نیز در ناخن می‌شوند و علت این است که چرا پسوریازیس ناخن را در افراد دیده می‌شود و در بعضی افراد دیگر مشاهده نمی‌شود هنوز به طور قطعی توسط متخصصان این علت مشخص نشده است در ادامه به بررسی کامل پسوریازیس ناخن علائم و اقداماتی که باید انجام دهید خواهیم پرداخت.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سالاریه قم
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سالاریه قم

پسوریازیس ناخن چیست؟

پسوریازیس ناخن باعث بروز تغییراتی در ناخن دست و پا می شود از تغییراتی مانند رنگ گرفته تا فرم بستر ناخن این علائم اثر روانی و فیزیکی می تواند برای فرد به دنبال داشته باشد و کیفیت زندگی آن را تحت تاثیر قرار دهد پسوریازیس ناخن معمولاً با فرم های دیگری از بیماری نیز همراه است چرا که ناخن جزئی از پوست است و خود را مشابه یک عفونت قارچی نشان می دهد که با ضخیم شدن ناخن نیز همراه است به علاوه اینکه انیکومایکوزیس اغلب همراه با پسوریازیس ناخن به وجود می آید و می تواند مشکل و تشخیص آن دشوار باشد تشخیص صحیح و به موقع این بیماری اهمیت زیادی دارد چرا که در درمان عفونت قارچی و یا درمان پسوریازیس ناخن متفاوت است و هر فرد مبتلا به این بیماری با تغییرات ناخن باید از این موضوع مطلع شود که پزشک اطلاعات کافی در خصوص این بیماری دارد یا نه.

 

علائم و نشانه های پسوریازیس ناخن

تغییر زیر در زیر ناخن دست و پا می تواند نشانه ابتلا به پسوریازیس ناخن باشد

. تغییر رنگ ناخن ممکن است ناخن به رنگ زرد قهوه ای سفید درآید و حتی ممکن است نقاط کوچک سفید یا قرمز رنگ زیر ناخن دیده شود.

. تغییر سطحی ناخن مانند برآمدگی یا شیار در ناخن ها به شکل حفره‌های کوچک در سطح ناخن مشاهده می‌شود.

. ضخیم شدن ناخن حدود یک سوم افراد که به پسوریازیس ناخن گرفتار شده‌اند درگیر عفونت‌های قارچی می‌شوند که باعث ضخیم شدن ناخن می‌شود و همچنین می‌تواند باعث شکسته شدن ناخن نیز شود.

. جدا شدن ناخن ناخن  شل می شود و یا از بستر ناخن جدا می شود.

 

پیشگیری از بروز پسوریازیس سطح ناخن

مراقبت صحیح از ناخن یکی از موثرترین روش‌ها در درمان جلوگیری از بروز پسوریازیس ناخن از رعایت اقدامات زیر می‌تواند اثرگذار باشد.

‌. کوتاه نگه داشتن ناخن ها برای جلوگیری از بروز آسیب یا بلند شدن ناخن از بستر.

. دوری کردن از جویدن یا کندن ناخن.

. استفاده کردن از دستکش محافظ هنگام بازی ورزش ظرف شستن یا هنگامی که دست ها داخل آب هستند.

. تمیز کردن ناخن ها برای جلوگیری از عفونت

. استفاده کردن از کرم های مرطوب کننده ناخن جهت پیشگیری از ترک خوردن و شکسته شدن ناخن ها

. خودداری از تمیز کردن ناخن ها با اشیاء دور ریز برای جلوگیری از جدا شدن ناخن.

. پوشیدن کفش های مناسب به اندازه پا که فضای کافی برای انگشتان در آن وجود داشته باشد.

پسوریازیس ناخن
کلینیک پوست مو زیبایی سالاریه قم – پسوریازیس ناخن

درمان پسوریازیس ناخن

پسوریازیس با درد فیزیکی همیشه همراه نیست و ممکن است در برخی افراد ظاهر بدی به وجود آورد و درمان با هدف پیشگیری از تشدید آن صورت گیرد برای درمان پسوریازیس پوست انواع گوناگونی در نظر گرفته می شود آن هم به این دلیل است که ناخن ها روند رشد ها آهسته ای دارند و زمان می‌برد تا بهبودی در قسمت‌های دیگر ناخن که جدیداً در حال رشد هستند مشاهده شود درمان های این بیماری عبارتند از

درمان دارویی

.داروهای موضعی مانند کرم ها که مستقیم می توان روی ناخن ها آنها را زد این داروها حاوی ه کورتیکو استروئید هستند که باید روزی یک تا دو مرتبه آنها را روی ناخن بزنید تا به رفع علائمی مانند ضخیم شدن ناخن و شیار روی ناخن و جدا شدن آنها از بستر کمک کند این داروها همچنین می‌تواند به کاهش التهاب و آهسته شدن تولید سلول‌های پوستی کمک کند که در نهایت از میزان ضخیم شدن ناخن ها می کاهد.

. تازاروتن التهابی است که می‌تواند روند تولید سلول‌های پوستی را کند کرده و استفاده از آن روزی یک بار توصیه می‌شود که می‌تواند به بهبود علائم از جمله ضخیم شدن ناخن کمک کند.

. مرطوب کننده ها  کمکی به درمان پسوریازیس ناخن می‌کند اما می‌تواند در خارج یا قرمزی موثر باشد و به ترمیم پوست اطراف ناخن کمک کند.

. داروهای سیستماتیک یا خوراکی که روی تمام قسمت ها و در می‌تواند اثرگذار باشد داروهایی مانند  متوترکسات رتینوئید اپرمیلاست مدت زمان بهبودی ناخن با استفاده از این داروها طولانی است اما به پاک سازی هر دو پوست ناخن می تواند کمک کند و برای درمان پسوریازیس ناخن خفیف تا شدید می‌تواند موثر باشد.

. داروهای ضد قارچ خوراکی نیز می تواند به درمان قارچ های ایجاد شده توسط پسوریازیس ناخن کمک کند.

. تزریق کورتون ممکن است در برخی موارد تزریق کورتون به بستر ناخن توسط پزشک در نظر گرفته شود که می تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد به خصوص اگر همراه با درمان های موضعی انجام گیرد کورتون مستقیماً می تواند روی ناخن تزریق شود و از بی حسی برای کم شدن درد استفاده می شود.

فتوتراپی

این روش نواحی از پوست که درگیر در معرض اشعه با لیزر قرار می‌گیرد و نور لیزر روند رشد سلول های پوستی را کند میکند برای پسوریازیس ناخن از درمانی به نام PUVA استفاده می شود که ترکیبات داروی تجویزی و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش است و به درمان علائمی مانند جدا شدن ناخن و یا بی رنگ شدن ناخن کمک میکند.

لیزر درمانی

لیزر نیز می‌تواند در درمان پسوریازیس ناخن اثرگذار باشد درمان به این صورت است که پرتوی نور به پوست تابیده می شود و کای خونی مورد هدف قرار می گیرند و از شدت این بیماری کاسته می شود.

 

آیا درمان های خانگی برای پسوریازیس ناخن موثر است؟

برخی درمان های خانگی و طبیعی مانند سیر و آلوئه ورا می تواند به تسکین این بیماری کمک کنند اما شواهد کمی در خصوص از اثربخشی این دارو در دسترس است نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که روشهای خانگی تاثیر بر روی پسوریازیس ناخن ندارد و حتی می توانند منجر به بروز درد یا عوارض دیگری شود پس توصیه می شود در این خصوص حتماً با پزشک متخصص مشورت داشته باشید شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سالاریه قم تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک درمان مناسبی را برای رفع پسوریازیس ناخن انجام دهید.

درمان عفونت قارچی

نکته مهم دیگری در خصوص مراقبت های فردی و رعایت بهداشت از بروز پسوریازیس ناخن پیشگیری نمی کند بلکه در پیشگیری از بروز عفونت های بعد از ابتلا به بیماری موثر است افرادی که به پسوریازیس ناخن مبتلا هستند باید همواره ناخن های دست و پای خود را تمیز و کوتاه نگه دارند و برای رفع کثیفی زیر ناخن از اسپری های آنتی باکتریال استفاده کند همانطور که قبلاً نیز گفت این یک سوم افراد مبتلا به پسوریازیس ناخن درگیر عفونت قارچی می‌شود که داروهایی مانند تربینافین یا ایتراکونازول توسط پزشک برای آنها تعجب تجویز می‌شود که می‌تواند با عوارض جانبی مانند راش پوستی یا آسیب کبدی همراه باشد عفونت قارچی قسمتی از ناخن را تحت تاثیر قرار می دهد که قبل از تشکیل شده است اما پسوریازیس ناخن منجر به بروز مشکل در قسمت های جدید در حلال شکل گرفته می‌شود و از آنجایی که داروهای موضعی هرگز بر روی این نواحی نمی‌تواند اثرگذار باشد داروهای خوراکی توسط پزشک تجویز می‌شود.

پسوریازیس ناخن
کلینیک پوست مو زیبایی سالاریه قم – پسوریازیس ناخن

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورت مشاهده عفونت یا شدید شدن علائم حتماً باید به پزشک مراجعه کرد به خصوص افرادی که در گذشته سابقه ابتلا به یکی از انواع پسوریازیس را داشتند علائم این بیماری به مرور بهبود پیدا می‌کند و ممکن است گاهی تا سال ها نیز از بین نرود یا بیماری به طور کامل برطرف نشود و یکی از دلایل آن کند بودن روند رشد صفحه ناخن است خوشبختانه داروها اقدامات درمانی می تواند به درمان موثر برای پسوریازیس ناخن کمک کند.

 

هزینه پسوریازیس ناخن

هزینه انجام این درمان بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد بعد از معاینه پزشک روش درمانی موثری که ممکن است استفاده از داروها و یا استفاده از روش های کلینیکی برای رفع این مشکل مناسب باشد دارد اگر پزشک روش مناسبی را انتخاب کرد هزینه آن را نیز برای شما بیان می کند هزینه دارو با هزینه روش های کلینیکی و جلسه‌های طولانی می‌تواند برای افراد متفاوت باشد جهت اطلاع گرفتن از هزینه‌های مربوط خدمات کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سالاریه قم با این کلینیک تماس گرفته با مشاوران و کارشناسان در خصوص هزینه انجام این درمان اطلاعات کامل به دست آورید و یا می توانید با مراجعه حضوری به این کلینیک با مشاوران و کارشناسان در خصوص انجام درمان مناسب برای پسوریازیس ناخن مشورت داشته باشید و روش مناسبی را انتخاب کنید و هزینه درمان آن را نیز بدانید.

 

کاندیدای مناسب پسوریازیس ناخن

کاندیدای مناسب پسوریازیس ناخن افرادی هستند که دچار مشکلات شدید ناخن هستند و می‌خواهند هرچه سریعتر به رفع مشکل بپردازند می توانند با استفاده از روش های کلینیکی و زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه بسته به شرایط و مشکلاتشان روش درمانی مناسبی را در نظر بگیرند و به آن بپردازند تا هر چه سریعتر به رفع مشکل بپردازند و نتایج خوبی را به دست آورد اهمیت ندادن به مشکل ناخن می‌توانند مشکلات شدید تری برای فرد به همراه داشته باشد که درمان آن همواره سخت‌تر و طولانی‌تر است اگر شما هم با مشکل پسوریازیس ناخن دست و پنجه نرم می‌کنید می‌توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سالاریه قم تحت نظر پزشک متخصص این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و روش درمانی مناسبی را انتخاب کنید و به آن بپردازید و از مزایای آن بهره مند شوید.

 

مزایای درمان پسوریازیس ناخن

اگر به موقع به درمان پسوریازیس ناخن بپردازید با مشکلات شدیدتری روبرو نمی شوید و در زمان کوتاه تری مشکلات ناخن شما حل می شود و زیبایی و جذابیت به ناخن‌ها بازگردانده می‌شود همچنین از بروز بعضی مشکلات پوستی و وخیم شدن آن می توانید جلوگیری کنید و هزینه کمتری نیز برای شما در پی خواهد داشت و اگر می خواهید به رفع پسوریازیس ناخن بپردازید و از مزایای روش های کلینیکی بهره مند شوید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سالاریه قم تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و از روش درمانی مناسب بسته به شرایط و مشکلات ناخن خود انتخاب کنید و به آن بپردازید و از مزایای آن روش درمانی بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات نیز بهره مند شوید.

پسوریازیس ناخن
کلینیک پوست مو زیبایی سالاریه قم – پسوریازیس ناخن

مراقبت های بعد از درمان پسوریازیس ناخن

. بعد از انجام درمان پزشک نکات و مراقبت هایی را به شما گوشزد می کند که رعایت این مقر نکات می تواند نتایج خوبی را برای شما رقم بزند و از بروز این بیماری جلوگیری کند و بهبود را افزایش دهد.

. همواره ناخن‌های خود را کوتاه نگه دارید و آنها را تمیز کنید.

. هنگام استفاده کردن از مواد شوینده و بهداشتی از دستکش استفاده کنید.

. هرگز با دست به چیزهای آلوده و کثیف دست نزنید.

. هر روز به طور مرتب به تمیز کردن دست ها و ناخن ها بپردازید.

. اگر دارویی توسط پزشک برای شما تجویز شده آن را به موقع و تا آخر ادامه دهید.

 

دوره نقاهت درمان پسوریازیس ناخن

دوره نقاهت پسوریازیس ناخن بستگی به میزان گستردگی و نوع بیماری دارد در وضعیت افراد این بیماری زیاد پیشرفت نکرده است از دوره نقاهت نیز کوتاه تر است و بعد می توانند زودتر به حل مشکل بپردازند همچنین انتخاب روش درمانی نیز در دوره نقاهت نقش مهمی در استفاده از داروها و پمادها دوره نقاهت طولانی تری برای رفع این مشکل دارند ولی استفاده از لیزر و یا روش های کلینیکی می‌تواند سریعتر فرد را به نتیجه برساند البته تخصص و مهارت پزشک در این زمینه نیز نقش مهمی دارد هرچه پزشک در خصوص این بیماری اطلاعات کاملی داشته باشند می‌تواند تشخیص بهتری بدهد و روش درمانی مناسب تری را انتخاب کند و نتایج بهتری را به دست آورد شما می توانید برای درمان پسوریازیس ناخن به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سالاریه قم مراجعه کنید و تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک درمان مناسبی را انتخاب کنید و به آن بپردازید.

 

عوارض درمان نکردن پسوریازیس ناخن

اگر هنگامی که این بیماری کم است و زیاد گسترش پیدا نکرده به درمان بپردازید خیلی سریع می توانید سلامت و ناخن را تامین کنید اما اگر اهمیت ندهید عوارض شدیدی می تواند برای شما به همراه داشته باشد که درمان آن می‌تواند مشکل تر باشد نیاز به زمان بیشتری داشته باشد و هزینه بیشتری را نیز برای شما رقم بزند پس قبل از اینکه با عوارض پسوریازیس ناخن مواجه شوید و درد و ناراحتی زیادی را بخواهید متحمل شوید هر چه سریعتر برای رفع این مشکل و درمان آن اقدام کنید شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سالاریه قم تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد درمان مناسبی قرار گیرید و و روند بهبودی حاصل شود و از هرگونه عوارض احتمالی بعد از این درمان نیز در امان بمانید.

پسوریازیس ناخن
کلینیک پوست مو زیبایی سالاریه قم – پسوریازیس ناخن

اثرات و نتایج درمان پسوریازیس ناخن

درمان پسوریازیس ناخن اگر خیلی سریع صورت گیرد و از روش مناسب استفاده شود می‌تواند هر چه سریعتر به رفع مشکلات ناخن بپردازد و زیبایی و جذابیت را دوباره به ناخن‌ها بازگرداند همچنین باعث می‌شود که تمام مشکلات ناخن از بین برود و فردی چگونه درد و ناراحتی را در بر نداشته باشد روش های کلینیکی می‌تواند روش سریع تر و موثرتری برای درمان این مشکلات باشد البته انتخاب کلینیک و پزشک متخصص نیز در در درمان پسوریازیس ناخن می تواند اهمیت داشته باشد پس اگر می‌خواهید از نتایج درمان این بیماری بهره مند شوید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سالاریه قم تحت نظر پزشک متخصص به درمان مناسب بپردازید و از نتایج آن بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات نیز بهره مند شوید و همواره زیبایی و جوانی را به پوست و موی خود هدیه دهید.

 

تعداد جلسات درمان پسوریازیس ناخن

تعداد جلسات درمان پسوریازیس ناخن اگر از روش های کلینیکی مانند لیزر استفاده شود بسته به نوع مشکل پوستی و نظر پزشک متخصص دارد که تعداد جلسات مشخص می‌شود اما اگر پزشک درمان را با استفاده از دارو یا پماد برای شما در نظر گیرد از نیاز به دوره طولانی است تا مصرف انجام شود و نتیجه حاصل شود و اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به پسوریازیس ناخن مبتلا هستید و می‌خواهید درمان مناسبی را برای رفع این مشکل انجام دهید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سالاریه قم تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و روش درمانی مناسبی را انتخاب کنید و از تعداد جلسات آن نیز مطلع شوید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سالاریه قم
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سالاریه قم

نتیجه گیری

پسوریازیس بیماری مزمن سیستم ایمنی است که می تواند بدن را وادار به تولید سلول‌های پوستی بیشتر کند و تولید آن می‌تواند روی پوست با تشکیل شدن پوسته های قرمز رنگ لکه های سفید و نقره‌ای همراه شود پسوریازیس می‌تواند در هر ناحیه از بدن به وجود آید از جمله قفسه سینه ، بازو ، پاها و ناخن حدود ۳۵ درصد افراد که به پسوریازیس مبتلا هستند تغییراتی را نیز در ناخن های خود مشاهده می‌کنند که مشکلات زیادی را می تواند برای آنها به وجود آورد. پسوریازیس ناخن منجر به بروز تغییرات در ناخن دست و پا می‌شود که می‌تواند روی تغییر رنگ و تغییر فرم بستر ناخن است اثرگذار باشد و اثرات روانی و فیزیکی را برای فرد به همراه داشته باشد و کیفیت زندگی او را تحت تاثیر قرار دهد روش های درمانی مناسبی برای رفع این مشکل وجود دارد از جمله روش‌های دارویی که مصرف بعضی داروها می تواند به رفع مشکل تا حدودی کمک کند همچنین فوتوتراپی و لیزر درمانی نیز می تواند به رفع این مشکل کمک کند اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به پسوریازیس ناخن مبتلا هستید و می‌خواهید هرچه سریع‌تر به رفع مشکل بپردازید و بار دیگر زیبایی را به ناخن های خود بازگردانید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سالاریه قم تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک روش مناسبی را بسته به شرایط ناخن انتخاب کنید و به آن بپردازید و از نتایج رایج آن بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات نیز بهره مند شوید و همواره زیبایی و جذابیت را به خود هدیه دهید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

۷ کمبود رایج ویتامین ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هرکدام

مزایا عوارض و هزینه فیشیال پوست صورت

میکرودرم آبریژن روش غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

25910111320

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 10 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsalariyeh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicsalariyeh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicsalariyeh.ir/dllv

لینک آپارات: https://aparat.com/v/UbmFE

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/dBfXOFDw

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://youtu.be/DkvmocyFdwk

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

عامل بیماری کچلی چیست؟
عوارض عمل زیبایی واژن
انواع خدمات زیبایی پوست
عکس قبل و بعد بوتاکس پیشانی
تاثیر استرس بر کاشت مو
لاغری با لیزر لیپولیز

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران سالاریه قم
  • 09120043630-02591011132
  • info@ciniczafaranieh.ir