مراقبت های بعد از تقویت مو

مراقبت های بعد از تقویت مو

مراقبت های بعد از تقویت مو

اگر که در گذشته یا به تازگی کاشت مو را انجام داده‌اید شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چطور می توانید به تقویت موهای کاشته شده خود بپردازید؟ آیا توصیه های عمومی برای تقویت مو برای کسانی که مو کاشته‌اند هم صدق می‌کند؟ آیا می دانید از ماینوکسیدیل یا فیناستراید استفاده کنید یا خیر؟ و بسیاری از پرسش های اینچنینی دیگر ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که امروز می خواهیم مرور کاملی بر روش‌های مراقبت و تقویت موها بعد از کاشت داشته باشیم سعی کردیم در این مقاله یک مسیر زمانی را رعایت کنیم یعنی توصیه های مهم را قبل از کاشت مو آغاز کردیم و ادامه دادیم تا به چند سال بعد از کاشت مو برسیم.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم

چرا به تقویت موها بعد از کاشت مو نیاز داریم؟

حتماً می‌دانید که کاشت مو فقط درمان قطعی ریزش مو می باشد این جمله صحیح است اما یک زاویه پنهان نیز وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد، ابتدا ببینیم که چرا کاشت مو درمان قطعی برای ریزش مو به شمار می رود و سپس به بررسی زاویه پنهان بپردازیم.

منطقی که در پشت کاشت مو قرار دارد بسیار ساده می‌باشد پزشکان و دانشمندان با مشاهده الگوی ریزش در آقایان و خانم ها به این نتیجه رسیدند که بعضی از موهای سر به دلایلی ریزش دچار نمی شوند و از این رویداد ناگوار جان سالم به در می برند بر اسا مشاهده این فرضیه مطرح می‌شود که برخی از موها نسبت به ریزش مو مقاوم تر هستند در کاشت مو برخی از موهای مقاوم به ریزش مورد آزمایش گذاشته شده و بدین ترتیب که فولیکول‌های این موهای مقاوم به ریزش را از پشت سر برداشته و در ناحیه ای که دچار ریزش شده پیوند زده‌اند، فولیکول ها با موفقیت در جای جدید شروع به ساخت تار مو کردند و موهای جدید تا چند سال بعد در جای خود باقی ماندند بدون اینکه دچار ریزش شوند.

اما زاویه پنهان این ماجرا چیست؟

موهایی که کاشته شدند به ریزش مقاوم هستند البته بلاخره در روند پیری ممکن است که کمی ریزش اتفاق افتد ولی به احتمال خیلی زیاد هیچگاه فرد دچار طاسی نخواهد شد فقط سایر نقاط سر هنوز در معرض ریزش مو قرار دارند و احتمال اینکه به مرور زمان نقاط جدیدی در سر نیز شروع به ریزش کند وجود دارد. پس هدف از تقویت مو بعد از کاشت مو موارد زیر می باشد:

. به حداقل رساندن ریزش مو در نواحی کاشت شده و کمک کردن به فولیکول های ساخته شده در بهترین حالت ممکن

. کاهش احتمال ریزش در نواحی دیگر سر که پیش‌بینی می‌شود طبق الگوی پیشرفت ریزش مو در آینده دچار طاسی شوند.

مراقبت های صحیح مهم‌تر از راه های تقویت مو

همانطور که بیان کردیم در این مقاله از یک سیر زمانی پیروی شده است اکنون در روزهای اول بعد از کاشت مو هستید و شما فعلاً باید به تقویت موهای خود فکر کنید در این مرحله باید تمام تمرکز شما روی مراقبت های صحیح از موهای تازه کاشته شده باشد در روزهای اول خطر آسیب رسیدن به فولیکول ها و جابجا شدن آنها، ملتهب شدن زخم‌ها و موارد این چنینی زیاد است همه این خطرات با توجه به اصول مراقبتی شما می تواند به راحتی پیشگیری شود، توجه کنید که همکاری شما در پیروی از توصیه ها و مراقبت های بعد از کاشت مو اثر بسیار زیاد و حیاتی در موفقیت کاشت مو دارد.

. برای بیشتر افراد متقاضی بعد از کاشت مو دردی احساس نخواهد شد مگر این که برای شان از روش های تهاجمی یا روش های ترکیبی استفاده شده باشد که در این صورت درد خفیف در ناحیه بانک مو می تواند تجربه شود، لازم است بیان کنیم برای جلوگیری از درد و کاهش التهاب استفاده کردن از داروهای مسکن ضد التهابی به شما توصیه می شود اگر درد یا ناراحتی وجود داشته باشد معمولاً باید طی سه یا چهار روز اول برطرف شود.

. گرافت های تازه کاشته شده در روزهای اول بسیار آسیب پذیر می باشد از خاراندن مالیدن سر باید خودداری کنید و همچنین هیچ وقت نباید لخته های خون را با کمک اجسام تیز جدا کنید، موقع باز کردن پانسمان نیز حتماً باید باند یا گاز مرطوب شود تا به راحتی جدا شود، کندن پانسمان زمانی که روی سر چسبیده سبب می‌شود گرافت ها آسیب ببینند یا زخم ها باز شوند، در پوشیدن و درآوردن لباس نیز باید دقت زیادی به خرج دهید.

. استفاده از محلول ها، کرم ها و داروهای موضعی، مراقبت از زخم و تقویت برای ناحیه گیرنده توصیه نخواهد شد اما برای بهبود زخم ها در ناحیه بانک مو می توانید روزی دو بار از ژل بپانتن استفاده کنید روزهای اول زمان مناسب برای استفاده کردن از داروهای موضعی و دیگر راه های تقویت مو بعد از کاشت مو نیست شما باید این موضوع را برای آینده در نظر بگیرید.

. معمولاً توصیه می‌کننپ که اولین شستشو باید در کلینیک انجام شود، هم ناحیه بانک و هم محل گیرنده باید به صورت روزانه شستشو شود در مورد استفاده از شامپو از دستورات پزشک خود باید پیروی کنید، برای شستن ناحیه گیرنده نباید که از حرکات مالشی و ساییدن پوست استفاده کنید می توانید با کمک اسفنج آن را درون ظرف یا محلول آب و شامپو قرار دهید و آن را به آرامی روی سر خود به بغلطانید توجه کنید که تا حدود دو هفته بعد از کاشت مو امکان جداشدن گرافت ها می تواند در زمان شستشو یا عوض کردن لباس وجود داشته باشد.

نتیجه کاشت مو

تغییرات و نتایج کاشت مو شباهت زیادی به داستان جوجه اردک زشت دارد در روزهای اول لخته های خون روی پوست می تواند ظاهر ناخوشایندی را ایجاد کند کمی بعد بعضی از موهای کاشته شده دچار ریزش می شوند و مدتی زمان میبرد تا موها دوباره به حالت جدید بافت و قدرت طبیعی خود بازگردند درست مانند جوجه سیاه رنگی که به قوی سپید رنگ و زیبا تبدیل شد آن ظاهر ناخوشایند موقت بعد از کاشت مو نیز بر طرف می گردد و خیلی زود موهای شما جذاب و پرپشت خواهد شد.

 بعضی از افراد متقاضی در ماه‌های ابتدایی بعد از کاشت مو ترغیب می‌کنند که به سراغ روش‌های تقویت مو بعد از کاشت بپردازند البته که راه های موثری برای تقویت مو بعد از کاشت وجود دارد ولی در این مراحل شکیبایی اصلی‌ترین و مهم‌ترین دارو بعد از کاشت مو می باشد به طور کلی نه ماه زمان نیاز است تا نتایج کاشت مو به طور کامل مشاهده شود پس باید صبور باشید.

ریزش مو بعد از کاشت مو

علت ریزش مو بعد از کاشت مو می تواند متفاوت باشد و شکل های مختلفی دارد و به سه دسته کلی تقسیم بندی می شود:

. کنده شدن گرافت ها

.افلوویوم

. ریزش مو با الگوی مردانه

علت هر کدام از این موارد با هم تفاوت دارد و روش های درمانی نیز با هم فرق می کند، راه های تقویت مو بعد از کاشت مو و جلوگیری از ریزش مو با الگوی مردانه کمک خواهد کرد که نگرانی اصلی افرادی که کاشت مو انجام داده اند برطرف شود.

 شکل دیگر ریزش مو کنده شدن گرافت ها و افلوویوم بعد از کاشت مو طبیعی هستند و تقریبا برای تمام افراد اتفاق می‌افتد که این دو مورد سبب نگرانی و ناراحتی افراد متقاضی می شوند تصمیم گرفتیم در خصوص آنها توضیحاتی را بیان کنیم:

. کنده شدن گرافت ها

در هفته اول ممکن است که در زمان شستشوی سر یا بعد از آن شما با پوسته ها یا دلمه های خون تعدادی از موهای خود را از دست بدهید باید بیان کرد این اتفاق طبیعی است و همیشه در حد خیلی محدود از گرافت های کاشته شده در روزهای اول از سر جدا می شوند اما جای نگرانی نخواهد بود چون در حین کاشت مو این موضوع پیش بینی شده و تاثیرات در نتیجه نهایی نخواهد گذاشت. جدا شدن تعدادی گرافت ها در روزهای اول بعد از کاشت مو از عوارض طبیعی کاشت مو به شمار می رود و نیازی به راه های تقویت مو بعد از کاشت ندارد.

. افلوویوم

یکی دیگر از اتفاقاتی که بعد از کاشت مو می تواند رخ بدهد پدیده‌ای به نام افلوویوم است که به معنای ریزش و خارج شدن می‌باشد ماجرا از این قرار است که موهای جدید در گرافت ها بعد از قرار گرفتن در جای خود شروع به ریزش می کنند جلوگیری از این مشکل کار دشواری می‌باشد ولی چند مورد از راه های تقویت بعد از کاشت مو می تواند آن را به حداقل برساند.

. ریزش موی موجود در گرافت ها

در زمان کاشت مو فولیکول ها برای کوتاه مدت از بدن خارج می شوند و خونرسانی به آنها قطع خواهد شد این اتفاق سبب می‌شود فولیکول ها در شرایط استرس قرار گیرند پاسخ فولیکول ها به استرس توقف مو سازی می باشد بعد از قرار گرفتن گرافت ها در جایی جدید بین یک تا شش هفته زمان خواهد برد تا موی موجود در فولیکول ها از بافت فولیکول جدا شوند و ریزش کنند پزشکان انتظار دارند که تقریباً تمام موهای کاشته شده در تمام افرادی که می کارند بریزد توجه داشته باشید این تار مویی که دچار ریزش می‌شود اندام های کوچک مو هستند که فولیکول نام دارند و بدون هیچ گونه مشکل در پوست سر باقی خواهند ماند و ساخت مو را از سر می گیرند، معمولاً درصد کمی از افراد متقاضی دچار این ریزش نمی‌شود و موی موجود در گرافت‌های آنها به رشد خود ادامه می دهد نکته مهم اینجاست که ریختن موهای موجود در گرافت اثر زیادی روی نتیجه کاشت مو ندارد یعنی نگران ریزش مو بعد از کاشت نشوید چون نتیجه بهتری می‌گیرید یا بلعکس برای جلوگیری از ریزش مو در گرافت ها کار خاصی نمی توان انجام داد راه های مختلف تقویت مو بعد از کاشت مو مثلاً استفاده کردن از داروهای فیناستراید برای جلوگیری از این اتفاق موثر هستند.

. ریزش موهای اصلی سر

تا چند ماه بعد از کاشت مو و قبل از اینکه موهای جدید از گرافت ها جوانه بزنند ممکن است که شما شاهد ریزش موها در ناحیه گیرنده باشید به دلیل این رویداد ممکن است که ناحیه گیرنده به صورت موقت کم پشت شود این ریزش ناشی از پدیده افلوویوم است و به دلیل استرس از جراحی در خصوص کاشت مو اتفاق می افتد و این ریزش موقتی است و جای نگرانی در خصوص آن وجود ندارد و آسیب واقعی به موها وارد نشده است.

 معمولاً آن دسته از موهایی که به دلیل ریزش موی ژنتیکی در مراحل پایانی عمر هستند دچار افلوویوم بعد از کاشت مو می شوند یا به احتمال کمتر ممکن است موهای طبیعی سر نیز بریزد، تفاوت ریزش مو های مینیاتوری و موهای طبیعی در این است که موهای طبیعی تقریبا همیشه از نو رشد خواهند کرد ولی امکان عدم رشد دوباره در موهای مینیاتوری وجود دارد این ریزش می تواند سبب کم پشت شدن مو به صورت پراکنده در قسمت‌های گیرنده شود به طور کلی هر چه موهای مینیاتوری شما بیشتر باشد سرعت ریزش آنها نیز بیشتر است و به احتمال بیشتری ریزش مو بعد از کاشت را تجربه می‌کنی.

 متقاضیان جوان که طاسی های پیشرونده دارند بیشتر در خطر ریزش دائمی موها هستند در افراد متقاضی مسن‌تر ریزش مو به پایداری نسبی رسیده و موهای مینیاتوری آنها کمی دچار ریزش می‌شود پس نگران دائمی شدن افلوویوم بعد از کاشت مو نشوید نکته دیگر این است که اگر جلسات کاشت مو در فاصله کمتر از یک سال برگزار شود احتمالاً شاهد ریزش موهای کاشته شده در جلسه قبلی خواهید بود علت این موضوع کاملاً مشخص نیست ولی موهایی که دچار ریزش می‌شوند دوباره می‌توانند رشد داشته باشند با این حال برای جلوگیری از این مشکلات ترجیح داده می‌شود جلسه دوم کاشت مو در فاصله حداقل یک سال انجام گیرد تا استرس و دردسرهای کمتری برای فرد متقاضی ایجاد شود.

تقویت مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم – تقویت مو

راه های تقویت مو بعد از کاشت مو

ریزش مو بعد از کاشت ممکن است که در ناحیه گیرنده یا بانک مو مشاهده شود آقایان جوان بیشترین ریزش را بعد از کاشت مو تجربه می‌کنند اگر شما زیر ۳۰ سال هستید و می خواهید کاشت مو را انجام دهید بهتر است که بعد از مشورت با پزشک حداقل دو هفته قبل از کاشت مو مصرف داروهای فیناستراید را آغاز کنید اگر سن شما بالای ۳۵ سال است خطر ریزش مو برای شما کمتر خواهد بود چون در سنین بالای ۳۵ سال معمولاً روند ریزش مو آهسته می باشد و موها به شرایط پایداری رسیده اند؛ نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که ریزش مو بعد از کاشت مو در آقایان جوانی که از ریزش موی ارثی رنج می برند و فیناستراید مصرف نمی کنند ممکن است سبب طاسی دائم شود یعنی موهای آنها بعد از کاشت شروع به ریزش می کند و دیگر رشد نخواهد کرد و برای پر کردن جای آنها باید دوباره فولیکول مو کاشته شود. این شکل ریزش مو معمولاً در شش ماه بعد از انجام جراحی مشاهده می شود.

در خانم ها هم ریزش موی ناحیه گیرنده معمولاً دائمی نیست و انتظار می رود بین ۴ تا ۶ ماه بعد از کاشت مو شاهد رشد دوباره موهای ریخته شده باشند. ریزش مو در ناحیه بانک مو ممکن است اتفاق بیفتد و معمولاً ناشی از ایجاد زخم ها و ناشی از برداشت نواری می باشد ریزش مو در بانک یا ناحیه اهدا کننده معمولاً ۱۰ روز بعد از انجام جراحی آغاز خواهد شد و می تواند تا ۶ هفته بعد ادامه داشته باشد ریزش موی بانک مو در بیشتر مواقع موقتی است و بین ۴ تا ۸ ماه بعد شاهد رشد دوباره موها خواهید بود.

. فیناستراید

فیناستراید نیز یکی دیگر از داروهایی است که برای جلوگیری از ریزش مو می‌تواند فوق العاده باشد طبق تحقیقات صورت گرفته این دارو در طول دو تا ۵ سال می‌تواند ریزش مو را آهسته یا متوقف کند نیمی از افراد مصرف کنندگان این دارو در سال اول و ۶۶ درصد از مصرف کنندگان آن در سال دوم با افزایش تراکم مو رو به رو شده اند.

 افرادی که قبل از کاشت مو فیناستراید استفاده کردند باید در زمان روند درمان و بعد از کاشت مو نیز این دارو را ادامه دهند، آقایانی که در ناحیه گیرنده به دلیل مینیاتوری شدن ژنتیکی یا همان آلوپسی اندروژن دچار ریزش هستند می توانند با مصرف این دارو مشکل را به حداقل خود برسانند.

 فیناستراید فقط برای درمان یا به بیان بهتر کاهش روند پیشرفت ریزش مو با الگوی مردانه یا همان ریزش موی ژنتیکی در مردان موثر می‌باشد از عوارض این دارو به افت عملکرد جنسی می توان اشاره کرد که در حدود دو درصد از آقایان که این دارو را استفاده کرده اند مشاهده شده است.

. ماینوکسیدیل

استفاده از این دارو قبل از کاشت مو باید به طور موقت متوقف شود بعد از کاشت مو و بعد از اینکه زخم ها کاملاً التیام یافتند و قرمزی در پوست برطرف شد می توانید به مصرف این دارو بپردازید، در این مرحله استفاده از ماینوکسیدیل  فومی بهتر از محلول یا مایع آن می باشد.

 مایع ماینوکسیدیل حاوی پروپلین گلیکول می باشد که سبب التهاب و آزار پوست می‌شود ماینوکسیدیل سبب بهبود خونرسانی به فولیکول های مو خواهد شد برای آقایان ماینوکسیدیل ۵ درصد و برای خانم‌ها ماینوکسیدیل ۲ درصد توصیه خواهد شد، مصرف دوز بالا در خانم‌ها می تواند سبب رشد موهای صورت و موهای زائد شود حدود ۳۰ درصد از افراد مصرف کننده این دارو در سال اول افزایش تراکم و ضخامت مو را تجربه کرده‌اند به جز التهاب خفیف در پوست عوارض دیگری از این دارو مشاهده نشده است.

. مزوتراپی

ماینوکسیدیل و فیناستراید درمان های استاندارد برای ریزش مو به شمار می‌روند ولی متاسفانه فقط روی ۶۰ تا ۷۰ درصد از افراد متقاضی جواب می دهند و برخی افراد نیز نسبت به این داروها حساسیت دارند و دچار عوارض جانبی می‌شوند در این مورد می توان به سراغ مزوتراپی رفت، یکی از بهترین روش ها برای تقویت مو بعد از کاشت مو می باشد مزوتراپی را می توان از ماه چهارم به بعد از کاشت مو استفاده کرد.

 در مزوتراپی مو با کمک از روش های مختلف محلول ویژه‌ای به لایه‌های میانی پوست تزریق خواهد شد این محلول حاوی داروها، مواد مغذی، ویتامین ها و محرک های رشد می باشد معمولاً محلول مزوتراپی حاوی بیوتین، ویتامین های گروه بی، ویتامین آ، سلنیوم و داروهای مغذی مانند سیلیکون می باشد که تمام این داروها می‌تواند در تقویت موها و بعد از کاشت موثر باشد.

کاشت موی دوباره

اگر که فکر می‌کنید هنوز به تراکم و پرپشتی مورد نظر خود نرسیده اید می توانید کاشت مو ترمیمی را دوباره انجام دهید. بین کاشت مو باید حدود یک سال فاصله وجود داشته باشد تا ابتدا نتیجه نهایی کاشت مو مشخص شود و سپس به تکرار دوباره آن پرداخته شود متقاضیانی که دچار ریزش وسیعی هستند یا موهایشان بسیار کم پشت است احتمالاً به بیش از یک جلسه برای کاشت مو نیاز خواهند داشت و باید انتظار این را نیز داشته باشند البته ممکن است با کمک از بعضی از روش های کاشت مو بتوان در یک جلسه به تراکم مورد نظر رسید این موارد در جلسه مشاوره به طور مفصل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 اگر شما دچار ریزش مو هستید و به کاشت مو فکر می‌کنید و می خواهید مراقبت‌های و بعد از کاشت مو و تقویت موها به درستی انجام شود می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سالاریه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بی شمار آن بهره مند شوید، در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو زیر نظر پزشکان متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات بهره مند شوید.

مزایا و فواید کاشت مو

با وجود اینکه کاشت مو برای افراد مختلف می‌تواند معایبی را به دنبال داشته باشد اما این کار می‌تواند فواید و مزایایی را نیز با خود رقم بزند از مزایای کاشت مو میتوان به نتایج طولانی مدت، ظاهری طبیعی و مناسب اشاره کرد. اگر کاشت مو در یک کلینیک معتبر و توسط یک پزشک متخصص و باتجربه صورت گیرد فرد می تواند تا آخر عمر از داشتن موهای پرپشت و زیبا لذت ببرد بدون اینکه عارضه‌ای برای او رقم بخورد.

هزینه کاشت مو و مراقبت های بعد از تقویت مو

هزینه کاشت مو در کلینیک های مختلف متفاوت می باشد و عوامل مختلفی می‌تواند روی هزینه درمان تاثیر گذار باشد، هزینه تقریبی در زمان مشاوره غیر حضوری با بررسی تصاویری از سر می تواند به شما اعلام شود علاوه بر هزینه کاشت مو مراقبت های بعد از تقویت مو نیز می‌تواند هزینه‌هایی را برای شما رقم بزند شما می‌توانید جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه کاشت مو و مراقبت های بعد از تقویت مو با کارشناسان و مشاوران در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سالاریه تماس حاصل کنید و برای معاینه و مشاوره نوبتی را رزرو کنید و با مراجعه به این مرکز مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و از هزینه انجام این درمان و هر سوال دیگری که در خصوص آن دارید اطلاعات کامل به دست آورید، مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان می باشد که می توانید از آن بهره مند شوید.

تقویت مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم – تقویت مو

مراحل کاشت مو

اگر تصمیم به کاشت مو را دارید توصیه می کنیم مراحل کاشت مو را مطالعه کنید زیرا اطلاعات مفید و جالبی برای شما رقم خواهد خورد:

. مرحله اول مشاوره رایگان برای کاشت مو

اولین مرحله تماس با کلینیک و گرفتن وقت برای مشاوره می باشد که شما می توانید به صورت تلفنی این کار را انجام دهید، در زمان مشاوره به تمام سوالاتی که در ذهن شما ایجاد شده پاسخ داده خواهد شد همچنین به شما توضیح داده می‌شود که چند هفته قبل از کاشت باید مواد الکلی و دخانیات استفاده نکنید، مکمل ها و آسپرین ها را نباید مصرف کنید، روز کاشت نیز نباید کافئین بخورید، قبل از کاشت حتماً باید دوش بگیرید و لباس های راحت بپوشید.

. مرحله دوم معاینه موی سر و انتخاب بهترین روش برای کاشت

بعد از تصمیم گیری برای کاشت پزشک مو شما را مورد معاینه و بررسی قرار خواهد داد سر به هیچ عنوان نباید دچار جوش، شوره یا تاول باشد در غیر اینصورت اول باید درمان صورت گیرد. نسبت به نوع ریزش مو، جنس مو و میزان تراکم درخواستی شما روش مورد نظر توسط پزشک انتخاب خواهد شد ممکن است نیاز به عکسبرداری نیز وجود داشته باشد، پزشک تمام سعی خود را خواهد کرد تا نتیجه کاشت مو تضمینی شود.

. مرحله سوم انجام آزمایشات لازم قبل از عمل کاشت

قبل از کاهش فرد متقاضی باید یکسری آزمایشات لازم را انجام دهد نتایج این آزمایشات در تصمیم گیری برای انجام این عمل بسیار موثر است.

. مرحله چهارم تجویز داروهای لازم توسط پزشک

داروی خاصی جهت مصرف قبل از عمل تجویز نخواهد شد مگر اینکه فرد متقاضی شرایط و بیماری خاصی داشته باشد و نیاز باشد که قبل از انجام عمل داروی خاصی مصرف کند.

. مرحله پنجم آماده سازی فرد متقاضی برای رفتن به اتاق عمل

لباس و تمام تجهیزات لازم برای اتاق عمل در روز عمل به شما داده خواهد شد فرد متقاضی باید لباس را بپوشد و فشار خون خود را قبل از کاشت چک کند. در روز عمل ابتدا طراحی خط رویش مو انجام خواهد شد تا تارهای مو بتواند در جای درستی کاشت شود بهتر است قبل از انجام عمل فرد یک وعده غذایی سبک میل کند.

. مرحله ششم برداشت و معاینه فولیکول‌های مو

با توجه به روش در نظر گرفته کاشت مو، گرافت‌ها به تعداد مورد نیاز از بانک مو برداشته خواهند شد سپس آزمایش شده و بهترین فولیکول ها برای کاشت انتخاب خواهد شد این فولیکول‌ها در یک ظرف حاوی مایع مخصوص قرار می گیرند تا برای کاشت آماده شوند زیرا زمان کاشت طولانی است.

. مرحله هفتم کاشت مو

در انتها مو‌های انتخاب شده در کادر مشخصی با کمک بی حسی های موضعی کاشت خواهد شد اصولاً زمان کاشت طولانی است و بین ۵ تا ۷ ساعت به طول می انجامد اما نگرانی بابت درد وجود ندارد.

. مرحله هشتم معاینه وضعیت جسمی فرد حین عمل

در این عمل به فرد متقاضی سرم قندی متصل می شود تا از افت فشار بتوان جلوگیری کرد با توجه به وضعیت فرد متقاضی ممکن است آرام بخش نیز تزریق شود زیرا بعضی از افراد دچار استرس می شوند فشار خون و ضربان قلب حین کاشت مو نیز در صورت نیاز چک می‌شود.

. مرحله آخر مراقبت‌های بعد برای از تقویت موی کاشت شده

بعد از اینکه گرافت‌ها در جای خود ثابت شدند و تمام زخم ها و آثار کاشت برطرف شد پزشک دارو ها و روش های مختلفی را برای تقویت مو به شما پیشنهاد می‌دهد که بعد از کاشت باید به تمام توصیه ها و مراقبت هایی که از طرف پزشک‌ می‌شود توجه کنید تا بتوانید بعد از گذشت دوره نقاهت به نتیجه خوبی از کاشت مو دست پیدا کنید.

کاندیدای مناسب کاشت مو چه افرادی هستند؟

تمام مردان و زنان می‌توانند کاندیدای مناسب برای کاشت موی طبیعی باشند فقط باید به دو نکته توجه کنند:

. برای پیوند مو به قسمت دریافت کننده باید به اندازه کافی موی سالم در بانک موی خود داشته باشند.

. موها توانایی رشد در قسمت‌های نازک شده پوست سر آن ندارند.

همچنین افرادی که کمتر از ۲۵ سال دارند به دلیل اینکه طرح ریزش در میان آنها مشخص نیست کاندیدای مناسب به شمار نمی روند مگر در موارد استثنایی، افرادی که در پشت سر یا کنار سر موی کافی ندارند نیز کاندیدای مناسب به شمار نمی‌روند و همچنین افرادی که دچار بیماری های خاص یا بیماری‌های خود ایمنی هستند یا دارویی استفاده می کنند نمی توانند از کاشت مو استفاده کنند.

نتیجه گیری

ریزش مو دلایل مختلفی دارد و همچنین درمان های مختلفی نیز می‌تواند با خود به دنبال داشته باشد در میان ریزش موی شدید یا ارثی که می‌تواند منجر به طاسی شود فقط یک راه حل درمان دارد و این راه حل درمان همان کاشت مو است خوشبختانه این روش نتایج بسیار خوب، ماندگار و طبیعی با خود به دنبال دارد البته باید به این نکته نیز توجه کرد که کاشت مو حتماً باید به طور تخصصی و توسط پزشک با تجربه انجام شود تا نتایج آن طبیعی و ماندگار باشد اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به فکر کاشت موی طبیعی افتاده اید و با این روش می‌خواهید زیبایی و جوانی خود را دوباره به دست آورید در قدم اول حتماً باید در خصوص اعتبار کلینیک و پزشک دقت کامل را داشته باشید و بعد از کاشت مو در خصوص مراقبت های بعد از آن و تقویت موهای توجه ویژه‌ای به خرج دهید تا بتوانید به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنید.

شما می توانید کاشت مو طبیعی و مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو و تقویت موهای سر را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سالاریه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید و از نتایج به دست آمده آن تا آخر عمر لذت ببرید، در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه ای آن صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات بهره مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

25910111320

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 10 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsalariyeh

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

عامل بیماری کچلی چیست؟
عوارض عمل زیبایی واژن
انواع خدمات زیبایی پوست
عکس قبل و بعد بوتاکس پیشانی
تاثیر استرس بر کاشت مو
لاغری با لیزر لیپولیز

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران سالاریه قم
  • 09120043630-02591011132
  • info@ciniczafaranieh.ir