قدم به قدم با کاشت موی طبیعی | نتیجه نهایی کاشت مو چه زمانی است؟

قدم به قدم با کاشت موی طبیعی | نتیجه نهایی کاشت مو چه زمانی است؟

قدم به قدم با کاشت موی طبیعی | نتیجه نهایی کاشت مو چه زمانی است؟

ریزش مو و طاسی یکی از مشکلات ظاهری است که پریشان اکثر افراد می شود. این امر سبب می شود که فرد از نظر ظاهری و زیبایی در سطح پایینی قرار بگیرد و عزت نفس خود را از دست بدهد. ریزش مو و طاسی دلایل زیادی مانند ژنتیک، استرس و تنش های عصبی و عوامل محیطی و عدم مراقبت صحیح از موها می‌توانند منجر به ریزش آن‌ها شوند و به مرور فرد دچار طاسی شود؛ زمانی که ریزش مو برای فراد رخ می دهد، افراد از روش‌ها و راه حل های مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو‌ها یا بازیابی و بازگرداندن قسمت‌های از دست رفته استفاده می‌کنند.

اما معمولا بعضی از این روش‌ها تاثیر دائمی و موثری ندارند و تنها به طور موقت می‌توانند جلوی ریزش موها را برای مدتی کوتاهی بگیرند؛ به علاوه چنین روش‌هایی برای جلوگیری از ریزش مو و جبران ریزش مو معمولا قدرتی در جایگزینی موهای از دست رفته و رشد مجدد آن‌ها نخواهند داشت. همین موضوع جبران ناپذیر بودن موهای از دست رفته باعث می‌شود که افراد به دنبال کاشت موی طبیعی در کلینیک های معتبر بروند.

کاشت مو یک روش موثر و درمانی مطمئن و همچنین دائمی است که می‌تواند رشد طبیعی مو‌ها را به شما بازگرداند و اعتماد به نفس از دست رفته را به شما بازگرداند. اما یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که در زمان کاشت مو ذهن افراد متقاضیان را به خود درگیر می‌کند این است که نتایج نهایی کاشت مو چه زمان بعد از کاشت مو خود را نشان می‌دهند؟ به عبارتی بهترین زمان برای به نتیجه رسیدن انتهای کاشت چه زمانی است و چه زمانی می‌توان مطمئن شد که فرایند کاشت مو به انتها رسیده و نتیجه‌ی این فرایند تغییر نخواهد کرد؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال ها هستید؛ در ادامه این مقاله به تمامی جواب های خود می رسید پس ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سالاریه قم
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سالاریه قم

کاشت و پیوند موی طبیعی چیست و چگونه انجام میگیرد؟

در ابتدا به این مئله میپردازیم که کاشت مو چیست و چگونه انجام میگیرد . با داشتن اطلاعات کافی از پروسه انجام کاشت مو میتوان درک بهتری از نتیجه گیری و دره نقاهت کاشت مو داشت . کاشت مو به طور کلی فرآیندی است که در طی آن فولیکول مو از ناحیه اهدا کننده به مناطقی از سر که فاقد مو است انتقال می یابد . به دلیل اینکه موهای کاشته شده دارای ژنتیک ریزش نیستند بنابراین به عنوان یک گزینه دائمی برای ترمیم موها به شما می روند. کاشت مو دارای شیوه هاو تکنیک ها متعددی است که تفاوت اصلی آنها در استخراج فولیکول میباشد. در ادامه به چگونگی انجام کاشت مو میپردازیم.

 

پروسه کاشت مو چگونه است ؟

قدمت کاشت مو از ۱۰۰ سال فراتر نمی رود، اما با توجه به کثرت تعداد متقاضیان برای این عمل زیبایی، در همین مدت محدود روش های مختلفی برای پیوند موی طبیعی ابداع شده است، که در ادامه در مورد هر کدام از این روش ها به اختصار توضیح خواهیم داد. ممکن است در این مطلب یا سایر مراجع از برخی از روش های پیوند مو به عنوان روش های ناکارآمد یا منسوخ شده نام برده شود، اما نکته قابل توجه این است که هنوز هم استفاده از برخی از این روش ها برای بسیاری از افراد می تواند به عنوان بهترین روش باشد. در زیر در مورد هر کدام از این موارد بیشتر توضیح خواهیم داد.

  • کاشت مو به روشFUT: پیوند مو به روش FUT از قدیمی ترین روش های کاشت مو است که در آن جراح به کمک تیغ جراحی نوار باریکی از پشت سر بیمار برداشته، سپس فولیکول های موی موجود در این نوار را جدا و در مرحله بعد آنها را به مناطق خالی از مو انتقال می دهد.
  • کاشت مو به روش FIT: پس از مدتی محققان و کارشناسان کاشت مو روش جدید از پیوند مو را ابداع کردند. در این روش به جای برداشتن یک نوار باریک از پشت سر فولیکول های مو به صورت تک تک از بخش های مختلف اطراف گوش و پشت سر برداشت می شوند. به همین علت تعداد گرافت های برداشت شده و نتیجه نهایی پیوند بسیار بهتر از روش FUT است.
  • کاشت مو به روش BHT: کاشت مو با روش BHT یکی از جدیدترین متدهای کاشت مو به شمار می رود که در سالهای اخیر استفاده از آن در مراکز کاشت مو به صورت فراگیری افزایش یافته است. برای اجرای این روش فولیکول های مو از سر یا کمر، ران، سینه، ساق پا، کتف و سایر نقاط پر موی بدن برداشته و برای کاشت استفاده می شود.
کاشت مو
کلینیک پوست مو زیبایی سالاریه قم – کاشت مو

مزایای کاشت مو به روش BHT

افرادی که به طور کامل طاس بوده و هیچ امیدی به کاشت مو ندارند می توانند با استفاده از این تکنیک به راحتی از موهای بدنشان برای کاشت در سر استفاده کنند. در این روش محدودیتی که در کاشت مو به سایر روش ها وجود داشت و بیمار باید تنها از موهای پشت یا اطراف سر استفاده می کرد کاملاً برطرف شده است. امکان کاشت مو در سر، ابرو و ریش وجود دارد . در کاشت مو به روش BHT می توان از قسمت های مختلفی از بدن برای استخراج فولیکول مو کمک گرفت، بنابراین بانک موی وسیعی در اختیار است. همچنین موهای کاشته شده در این روش قابلیت رشد کردن، سشوار کردن، رنگ کردن و … را دارند. علاوه بر آن موهای کاشته شده دائمی بوده و تا پایان عمر همراه بیمار می مانند. دوره بهبود بیمار بعد از کاشت مو کوتاه است. اسکارهای ایجاد شده روی پوست بدن بسیار کوچک هستند و بعد از چند هفته به طور کامل از بین می روند.

 

چه کسی کاندید مناسبی برای کاشت مو میباشد ؟

پیوند مو یک تکنیک جدید در دنیای زیبایی است که تغییرات قابل توجه ای را در ظاهر افراد به وجود می آورد، اما با این وجود استفاده از این روش برای تمامی افراد مناسب نمی باشد. به طور کلی افرادی که بانک موی ضعیفی دارند و یا اصلاً بانک مویی ندارند، نمی توانند انتظار ایجاد تغییرات بالقوه ای از روش های موجود پیوند موی داشته باشند. این روش زیبایی برای کسانی که فکر می کنند تنها با یکبار استفاده از روش های مختلف کاشت موی طبیعی می توانند تمامی قسمت های طاس یا کم موی خود را با تراکمی بسیار زیادی از مو پوشش دهند، هم چندان مناسب نیست.

علاوه بر این افرادی که طاس نبوده و تنها دچار کم مویی هایی شده اند که حتی پوست سرشان هم دیده نمی شود، کاندید مناسبی برای این عمل نیستند. زیرا برای پیوند مو باید فضای مناسبی در اختیار جراح باشد تا با ایجاد برش فولیکول موی برداشت شده را در آن نقطه قرار دهد.  اما زمانی که فاصله موهای موجود در منطقه ای بسیار کم باشد این کار امکان پذیر نیست. و برش به ریشه موهای موجود آسیب وارد می کند.

کاشت مو
کلینیک پوست مو زیبایی سالاریه قم – کاشت مو

منظور از نتیجه نهایی کاشت مو چیست؟

ابتدا باید به این‌ موضوع مهم بپردازیم که منظور ما از نتیجه نهایی کاشت مو چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در واقع نتیجه نهایی کاشت مو به زمانی گفته می شود که موهای کاشته شده توسط فرد متقاضی در شرایط و ویژگی های زیر قرار گرفته شده باشد:

موهای کاشته شده رشد طبیعی خود را به دست آورده باشند.

ضخامت و تراکم موها به مقدار کافی رسیده باشد.

شکل و حالت موها با موهای طبیعی تفاوتی نداشته باشد.

موهای کاشته شده را بتوان کوتاه، شانه یا رنگ کرد.

زخم‌های ناشی از کاشت مو به طور کامل بهبود یافته شده باشند.

ریزش مو بعد از کاشت به طور کامل متوقف شده باشد.

فولیکول‌های مو کاملا تثبیت شده و در اثر لمس یا حتی کشیدن مو‌ها، آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

پس در واقع زمانی که مو‌های کاشته شده در چنین وضعیت های ذکر شده قرار گرفته باشند؛ مطمئن خواهید شد که کاشت مو به بهترین وجه بوده و شما به نتیجه دلخواه خود از کاشت مو رسیده‌اید. در نتیجه می‌توانید با موهای کاشته شده درست مانند مو‌های طبیعی خود، برخورد کنید.

 

مراقبت های قبل از کاشت مو

برای ۱۰ روز قبل پیوند مو از مصرف عوامل زیر خودداری شود. مشروبات الکلی، داروهای مسکن و ضددرد مثل قرص آسپیرین، بروفن، قرص ویتامین E، داروهای ضدانعقاد خون مثل وارفارین و هپارین، سیر خوراکی و سیگار.

در صورتی که داروی خاصی را به طور مرتب مصرف می‌کنید یا بیماری مهمی دارید حتما در جلسه مشورت ابتدایی، این موضوع را به پزشک اطلاع دهید زیرا در این موارد لازم است یک برگه مبنی بر بلامانع بودن انجام عمل جراحی کاشت موی طبیعی با توجه به نوع بیماری و دارویی که برای آن مصرف می‌شود از سوی پزشک معالج‌تان به کلینیک کاشت مو ارایه دهید. توجه داشته باشید که مصرف برخی داروها با انجام کاشت مو تداخل داشته و لازم است قبل از پیوند مو استفاده از آن دارو را قطع کنید. بنابراین اگر طبق صلاحدید دکتر معالجتان نتوان استفاده از آن دارو را قطع کرد به این معنی است که کاشت موی طبیعی برای شما امکان‌پذیر نیست تا زمانی که بیماری‌تان خوب شده و نیازی به مصرف دارو نداشته باشید. تمامی سوالات و مشکلات احتمالی خود را که فکر می‌کنید با کاشت موی فعلی شما ارتباط دارند قبل از انجام کار با دکتر مطرح کنید تا با اطمینان خاطروآرامش کار را شروع کرده و بعدا مشکلی برای شما پیش نیاید.

قبل از مراجعه سر خود را با شامپو به طور کامل چند بار بشویید. بهتر است وعده غذای قبل از پیوند مو مختصر ولی مقوی بوده و از نوشیدن مایعات زیاد و چای، قبل از کاشت مو خودداری کنید. قبل از انجام کار تمامی زیورآلات فلزی را از خود جدا کنید. به‌دلیل اثر داروهای بی‌حسی و استرس عمل، رانندگی بلافاصله پس از کاشت مو به صلاح بیمار نیست. بنا براین بهتر است که همراهی را برای بعد از انجام کاشت مو با خود داشته باشید.

کاشت مو
کلینیک پوست مو زیبایی سالاریه قم – کاشت مو

پس از کاشت مو چه اتفاقی می‌افتد؟

بهترین راه برای اینکه متوجه شوید که چه زمانی باید انتظار ظهور نتایج نهایی کاشت مو را داشته باشید؛ باید یک تقویم زمانی از زمان کاشت مو برای خود تشکیل دهید. در این تقویم شما باید تمامی اتفاق‌هایی را که در هر دوره زمانی پس از کاشت مو می‌افتند (که در ادامه برای شما آورده ایم)؛ یادداشت کنید تا بتوانید به درستی روند رشد موهای خود را بررسی کنید و منتظر وقوع نتایج نهایی و متوجه پیدایش نتایج نهایی بشوید. اکنون ما در این بخش این تقویم زمانی کاشت مو را برای شما فراهم کرده ایم و وضعیت شما را در این دوره بازه زمانی بررسی می کنیم.

  • هفته اول پس از کاشت مو

با توجه به اینکه شما تازه وارد دوره بازه زمانی کاشت موی خود شده اید فرایند رشد موها پس از کاشت و رسیدن به نتیجه نهایی در این شیوه درمانی، یک فرایند طولانی مدت است.  پس باید در این دوره طولانی مدت بسیار صبر داشته باشید و انتظار فرایند یک شبه نداشته باشید. اکنون شما در دوره از زمانی قرار گرفته اید که موی سر شما رشدی نخواهد داشت و علاوه براین در این بازه زمانی به احتمال زیاد سر شما دچار ورم و التهابات فراوانی شده است که اصلا جای نگرانی کننده ای نیست و این دوره از بازه زمانی موقت و زودگذر است.

در هفته‌ی اول پس از کاشت مو، در واقع بانک مو دچار تورم و التهابات می‌شود و همچنین زخم‌های ناشی از کاشت نیز همچنان بر روی سر مشاهده می شود. در این مدت علاوه بر اینکه موی سر شما هیچ رشدی نخواهد کرد بلکه ممکن است در مواقع بسیار زياد شما با ریزش موها هم مواجه شوید. اما همانطور که گفته شده این بازه زمانی بسیار کوتاه مدت است و جای نگرانی نیست؛ چرا که این ریزش تنها از ساقه اتفاق خواهد افتاد و فولیکول‌های کاشت شده در زیر پوست هیچ آسیبی نخواهند دید.

  • ماه اول پس از کاشت مو

پس از گذشته بازه زمانی تورم و التهابات اکنون وارد یک بازه زمانی جدیدی شده اید که البته باید گفته شود که در این بازه زمانی هم هیچ نتایج شگفت انگیزی نخواهید دید و تا پایان ماه اول انتظار نتایج شگفت‌انگیز نداشته باشید. البته بعد از گذشته هفته دوم به مرور زمان آثار التهابات و تورم از بین خواهند رفت؛ اما همچنان فرد دچار ریزش مو است ریزش موها قطع نخواهد شد. حتی ممکن است در برخی از موارد شدت این ریزش موهای کاشته شده بیشتر شود و اصلا جای نگرانی کننده ای نیست زیرا این تنها زمانی است که شما می‌توانید از ریزش موهای خود خرسند باشید زیرا این نشان دهنده پیامدهای مثبت است. در واقع این موضوع نشان می دهد که این فرایند کاشت مو به درستی انجام شده و بدن شما پاسخ درستی را به آن داده است.

پس در این ماه منتظر ریزش موی زیادی باشید. این ریزش موها معمولا از هفته سوم شدیدتر خواهد شد و تا پایان ماه اول نیز ادامه خواهد داشت. پس مطمئن باشید که در این مورد هم جای فولیکول‌ها کاملا امن است و هیچ اتفاقی برای آن‌ها نخواهد افتاد.

  • ماه دوم پس از کاشت مو

با شروع این دوره از تقویم زمانی در واقع ماه دوم پس از کاشت مو، موهای کاشته شده وارد مرحله استراحت خواهند شد. این استراحت سبب می شود که به فولیکول‌های مو اجازه دهد تا انرژی کافی برای رشد مجدد را به دست آورند؛ در این مدت بازه زمانی ممکن است نا امیدی بر شما چیره شود و احساس کنید از زمان کاشت موهای خود هیچ تغییری نکرده است. البته در این مورد حق با شماست اما اصلا جای نگرانی نیست زیرا این بازه زمانی هم موقت است. نکته ای که شما باید در این ماه دوم در نظر بگیرید این است که رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و همچنین از مواد و ویتامین هایی استفاده کنید که فولیکول ها را تقویت کنند.

  • ماه سوم پس از کاشت مو

در این بازه زمانی نیز همچنان شما دچار ریزش مو هستید و و این ریزش موهای کاشته شده تا پایان ماه سوم پس از کاشت ادامه خواهد داشت؛ در این بازه زمانی ریزش موی شما بسیار تشدید تر از دو ماه گذشته شده است و در این دوره شما بسیار نا امید و پریشان هستید. شما در این دوره زمانی با صحنه‌ای که در آن همه‌ی موهای کاشته شده یا تعداد زیادی از موهای کاشته شده ریخته‌اند؛ موها ضخامت مناسبی ندارند و به خوبی رشد نکرده‌اند مواجه می شوید. این مسئله هرگز جای نگران کننده ای نیست این مرحله پایان کار کاشت موی شما نیست و اتفاقای خوب در راه است اما باید همچنان صبر کنید.

کاشت مو
کلینیک پوست مو زیبایی سالاریه قم – کاشت مو
  • ماه چهارم پس از کاشت مو

اکنون شما در با زمانی قرار دارید که کاشت موی شما وارد یک مرحله جدید شده است. در این مرحله‌ به مرور زمان موهای شما از حالت کرکی خارج شده و ضخامت موهای شما رو به بهبودی خواهند رفت. البته همچنان تا به دست یافتن  نتایج نهایی کاشت مو بسیار فاصله دارید و در این زمان ظهور پیدا نخواهد کرد؛ زیرا در این دوره  شروعی است که موها رشد طبیعی خود را آغاز کرده‌اند. پس  در واقع به عبارتی ماه چهارم، نخستین گام به سوی نتیجه نهایی کاشت مو است. تا ابتدای ماه چهارم پس از کاشت مو، موها به حالت کرکی و نازک دارند و همچنان رشد طبیعی خود را آغاز نکرده‌اند. به همین علت رشد موها در همه جای نقاط سر یکسان نیست و ممکن است شکل غیر یکنواختی و ناخوشایند را در موهای خود ببینید. این یک شروع فرایند نتایج نهایی است پس برای رسیدن به این دوره صبر کنید.

  • ماه پنجم تا ماه نهم پس از کاشت مو

در دوره‌ی چهارم و با شروع رشد موهای کاشته شده‌ اکنون در دوره ای قرار گرفته اید که به‌ مرور زمان رشد موهای کاشته رو به افزایش ضخامت می رود، در این بازه زمانی می‌توان متوجه شد که کاشت مو تا چه حد موفقیت آمیز بوده است. در این دوره موهایی رشد طبیعی خواهند داشت که درست کاشته شده باشند. پس در واقع ماه پنجم تا ماه نهم پس از کاشت مو، زمان به ثبات رسیدن موهای کاشته شده است. در این مدت موهای کاشته شده معمولا بین ۵ تا ۷ سانتی‌متر رشد می‌کنند.

  • ماه دهم پس از کاشت مو

در این بازه زمانی یعنی پس از گذشت ده ماه از کاشت مو، موهای کاشته شده کاملا به ثبات و ضخامت رسیده‌اند. این موها ضخامت مناسبی پیدا کرده و همچنین دچار ریزش نخواهند شد. خبر خوب اين است که بخشی از نتیجه نهایی کاشت موی شما در این بازه زمان قابل مشاهده است؛ زیرا تراکم موهای کاشته شده به مقدار نهایی خود رسیده است.

تا ماه دهم فولیکول کمی باقی می‌مانده است که همچنان رشد خود را آغاز نکرده اند؛ به همین دلیل شما به نتیجه نهایی کاشت موی خود بسیار نزدیک شده اید‌. اکنون شما می‌توانید با موهای کاشته شده، شبیه به موهای طبیعی برخورد کنید. اما باید بدانید که همچنان هم نتیجه نهایی کاشت مو مشاهده نشده است.

  • سال اول پس از کاشت مو

اکنون زمان مشاهده نتیجه نهایی کاشت موی شما در این يک سال کاشت مو فرا رسیده است. در این سال همه فولیکول‌ها چرخه رشد طبیعی خود را آغاز کرده‌اند و موها به ضخامت و تراکم مناسبی رسیده اند و به حالت موهای طبیعی رسیده اند. به علاوه موهای پیوندی استحکام کافی را به دست آورده و دیگر به ظرافت و نازکی و به حساسیت روزهای اول نیستند.

  • سال اول و دوم پس از کاشت مو

در این دوره بازه زمانی سال اول تا سال دوم پس از کاشت مو، همچنان موها رشد خود را ادامه داده و حجم بیشتری به نسبت سال اول پیدا می‌کنند. همچنین در این مدت هم همه‌ی موهای ریخته شده دوباره رشد خواهند کرد؛ به علاوه امکان ریزش مجدد موهای کاشته شده از بین خواهد رفت. به این ترتیب شما با آغاز سال دوم پس از کاشت مو، می‌توانید نتیجه نهایی کاشت را بر روی موهای خود مشاهده کنید.

کاشت مو
کلینیک پوست مو زیبایی سالاریه قم – کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

به منظور پیشگیری از بروز ورم در پیشانی ، توصیه می شود شب اول در نواحی مورد درمان از کمپرس یخ استفاده کنید. البته افرادی که مبتلا به سینوزیت هستند می توانند از انجام این کار صرف نظر نمایند. بهتر است کمپرس یخ را هر یک ساعت به مدت بیست دقیقه به روی پیشانی قرار دهید به طوریکه هر نوبت یک دقیقه به روی ناحیه درمان شده باشد.

به مدت 24 الی 48 ساعت بهتر است به خوبی استراحت کنید. البته به هنگام دراز کشیدن به کمک چند بالش سر خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید. البته خوابیدن به سمت پهلو نیز مانعی ندارد. لازم به ذکر است داشتن خواب کافی امر موثری در رشد مو ها می باشد.

پیشنهاد می شود صبح روز پس از کاشت مو از ویتامین استفاده کنید و شما می توانید ویتامین را در رژیم غذایی خود بگنجانید. مواد غذایی همچون مایعات و میوه های دارای ویتامین C نظیر آب آناناس و پرتغال سرشار از ویتامین می باشند.

مصرف دارو هایی همچون سفالکسین که پزشک تجویز نموده را فراموش نکنید ، چرا که هر یک از آن ها برای کار خاصی تجویز شده و استفاده به موقع آن ها حائز اهمیت است.

پس از اینکه پانسمان توسط پزشک یا کادر درمانی برداشته شد ، سرم نمکی را به روی قسمت های مورد درمان اسپری کنید. این کار را هر چند ساعت یکبار تکرار نمایید. البته اسپری کردن پیش از خواب ضرورتی ندارد.

لازم به ذکر است پس از کاشت مو برای شستن سر ، از ماساژ دادن سر خود پرهیز نمایید. همچنین سر نباید به صورت مستقیم زیر دوش آبکشی قرار بگیرد.

پس از گذشت سه هفته از کاشت مو ، روزی یکبار می توانید نسبت به شستن مو های خود اقدام فرمایید. دست زدن به سر مانعی ندارد اما باید مو ها را به یک سمت بکشید. در واقع باید کف انگشتان خود را به آرامی به روی پوست سر کشیده و بگذارید دلمه های روی سر خود به خود کنده شوند.

توجه داشته باشید که دلمه ها نباید به روی سر قرار بگیرند چراکه می توانند منجر به عفونت شوند.

تا سه هفته پس از کاشت مو ، از استعمال دخانیات خودداری کنید.

تا یک هفته پس از درمان ، از نوشیدنی های حاوی الکل استفاده نکنید.

در یک ماه اول پس از درمان ، از انجام فعالیت های ورزشی سنگین همچون شنا ، کوهنوردی و غیره خودداری نمایید.

توجه داشته باشید که نباید مو های خود را به کمک اتو یا سشوار صاف یا فر کنید.

رنگ کردن مو پس از گذشت دو ماه از کاشت مو مانعی ندارد.

توصیه می شود تا یک ماه تنها از شامپوی مخصوص کاشت مو استفاده نمایید

کاشت مو
کلینیک پوست مو زیبایی سالاریه قم – کاشت مو

چرا رسیدن به نتیجه نهایی در کاشت مو مدت زیادی طول می‌کشد؟

شاید برایتان سوال باشد که چرا رسیدن به نتیجه نهایی در کاشت مو تا این حد طول می‌کشد؟ زیرا که فولیکول‌های موی کاشته شده دارای یک چرخه رشد هستند؛ روند این چرخه معمولا به زمان زیادی نیاز دارد. به این زمان باید مدت زمان مورد نیاز برای پذیرش فولیکول‌های جدید در ناحیه کاشته شده را هم اضافه کنید.

در این مدت بدن شما در تلاش است تا فولیکول‌های مو جدید را بپذیرد و به آن‌ها اجازه رشد دهد. پس از گذشت این بازه زمانی، فولیکول‌ها وارد مرحله‌ی رشد فعال می شوند و به مرور زمان انرژی کافی را برای رشد مجدد بدست خواهند آورد. در شروع این مرحله مو‌ها حالت کرکی و نازک دارند و ضخیم نیستند؛ اما به مرور زمان موها ضخیم می شوند و به تراکم مناسبی می‌رسند.

برای درک بهتر چرخه رشد مو پس از کاشت و رسیدن به نتیجه نهایی بهتر است به روند رشد مو در بچه‌هایی که به تازگی به دنیا آمده‌اند دقت کنید. موهای شما پس از کاشت درست مانند موی نوزادان تازه متولد شده است، در ابتدا نرم و بسیار نازک و کرکی هستند؛ اما با گذشت زمان به ضخامت و تراکم مناسب خواهند رسید. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم که برای مشاهده نتیجه نهایی کاشت مو هرگز عجله نکنید و به موهای کاشت شده فرصت دهید تا چرخه طبیعی رشد خود را طی کنند.

کاشت مو
کلینیک پوست مو زیبایی سالاریه قم – کاشت مو

مدت زمان رسیدن به نتیجه نهایی در کاشت مو به چه عواملی بستگی دارد؟

درست است که در قبل توصیه می‌شود که اجازه دهید موهای کاشته شده روند طبیعی رشد خود را طی کنند؛ اما رعایت برخی از نکات مهم هم می‌تواند بر روی کاهش زمان ظهور نتایج نهایی کاشت مو تاثیرگذار باشد. یکی از مهم‌ترین این نکات، کلینیکی است که برای کاشت مو انتخاب و به آن مراجعه می‌کنید. اگر پزشک یا متخصصی که این کار را انجام می‌دهد، تجربه کافی نداشته باشد؛ فولیکول‌های مو به درستی در زیر پوست قرار نمی‌گیرند. در نتیجه نمی‌توانند چرخه طبیعی رشد خود را طی کنند. پس در انتخاب پزشک خود باید دقت کافی و اطلاعات لازم داشته باشید.

علاوه بر این، روند برداشت فولیکول‌ها از بانک مو هم باید با دقت انجام گیرد تا در حین این کار، گرافت‌ها آسیب نبینند. بنابراین اگر می‌خواهید که پس از گذشت یک سال، به نتیجه نهایی کاشت مو برسید؛ باید به یک کلینیک معتبر انتخاب و مراجعه کنید. علاوه بر این مورد که بیان شد، عوامل دیگری هم می‌توانند در زمان رسیدن به نتیجه نهایی در کاشت مو را تحت تاثیر قرار دهند که برخی از این عوامل را می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع پوست و توانایی آن در کلاژن سازی
  • تغییرات هورمونی و ژنتیکی
  • رعایت مراقبت‌های پس از کاشت مو و عدم مصرف دارو‌های ممنوعه در این مدت
  • تغذیه و رژیم غذایی مناسب
  • کیفیت و میزان خواب
  • بیماری‌های پوستی
  • نوع طاسی
  • ویژگی‌های موهای پیوند شده
کاشت مو
کلینیک پوست مو زیبایی سالاریه قم – کاشت مو

عوارض کاشت مو

تزریق بیهوشی ممکن است کمی ناخوشایند باشد زیرا لازم است در چندین نقطه از پوست سر انجام گیرد. علاوه بر این ، روش مدرن FUE ، که تقریباً به طور انحصاری در حال حاضر در کاشت مو در سرتاسر جهان استفاده می شود ، کمتر تهاجمی بوده و تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد. بنابراین، بیمار در طول عمل هیچ دردی را احساس نخواهد کرد.

خارش سر بعد از جراحی کاملاً رایج بوده و به معنی التیام زخم هاست. با این حال ، باید از خاراندن آنها خودداری کنید، زیرا می تواند پیوندهای تازه کاشته شده را جابجا کرده و همچنین خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد. خونریزی ممکن است تا 2 هفته پس از عمل ادامه داشته باشد. برای جلوگیری یا به حداقل رساندن آن ، بیمار هرگز نباید پوست سر را خراشیده یا دلمه ها را از روی سر جدا و یا سبب کنده شدن آن شود. همچنین طی حداقل 7 الی 10 روز از انجام فعالیتهای بدنی سنگین ، نوشیدن الکل ، استعمال دخانیات و مصرف آسپرین خودداری کنید. همچنین خطر ابتلا به عفونت نیز در کمین افرادی است که به یک کلینیک معتبر برای انجام کاشت مو مراجعه نکرده و یا مراقبت ها و بهداشت لازم را بعد از کاشت مو رعایت نکرده اند.

 

تعداد جلسات مورد نیاز کاشت مو

در گذشته عمل کاشت مو در چند جلسه مجزا انجام شده و در هر جلسه چیزی حدود ۱۵۰ الی ۳۰۰ گرافت کاشته می‌شد. همچنین فاصله یک جلسه تا جلسه بعدی ۳ الی ۴ ماه بود. با این شیوه بسته به میزان طاسی داوطلب به ۴ جلسه درمانی یا بیشتر نیاز بود و حدود ۲ سال طول می‌کشد تا فرد بتواند نتایج نهایی درمان را مشاهده نماید. اما طی سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و تکنیک‌های کاشت مو می‌توان در هر جلسه چیزی حدود ۳۰۰۰ تار مو را کاشت. این امر باعث شده تا مهارت دکتر بسیار اهمیت پیدا کرده و امکان خطا بسیار کم باشد. از آنجایی که این جلسات درمان ساعات بیشتری طول می‌کشد نیاز به دستیارهای بیشتری دارد. برای مثال کاشت ۲۰۰۰ گرافت مو چیزی حدود ۸ ساعت طول کشیده و به ۴ یا ۵ دستیار نیاز خواهد بود.

کاشت مو
کلینیک پوست مو زیبایی سالاریه قم – کاشت مو

دوره نقاهت کاشت مو چقدر است؟

در برخی از مواقع ممکن است دوران نقاهت در افراد بعد از کاشت مو طولانی شود. این امر در مواقعی اتفاق می افتند که افراد به مراقبت های بعد از پیوند مو توجه نکنند و این امر به ایجاد دوران نقاهتی طولانی بیانجامد. پس از عمل زیبایی کاشت مو نیز مانند بسیاری از عمل های دیگر که افراد انجام می دهند ممکن است عوارضی برای فرد رخ دهد و نیاز خواهد بود تا فرد برای رسیدن به بهبودی کامل و نتیجه مورد نظر یک سری نکات را رعایت کند. برای جلوگیری از این مشکل تا حد ممکن توصیه های پزشک را جدی بگیرید تا دوران نقاهت بعد از کاشت مو به حداقل زمان ممکن برسد. به طور کلی دوره نقاهت شما ممکن است از 2 الی 6 ماه زمان نیاز داشته باشد اما این مورد ینا به موارد متعددی متغییر است .

 

هزینه و قیمت کاشت مو

این مسئله از چند مورد مهم تبعیت میکند . در ابتدا میزان وسعت ناحیه طاس و میزان تعداد گرافت های که لازم است به ناحیه گیرنده انتقال پیدا کند اولین عامل تعیین کننده هزینه است . این عامل تعیین میکند که چه شیوه ای و چه مقدار زمانی برای استخراج و کاشت فولیکول باید صرف شود که خود هزینه هایی را به دنبال دارد . در قدم بعدی دستمزد پزشک که بابت جا به جایی و انتقال فولیکول و ساعتی که را در برای استخراج و کاشت فولیکول صرف میکند گرفته میشود ، از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت است . در گام های بعدی بنا به ناحیه سکونت شما و تعرفه کلینیک های زیبایی هزینه کاشت مو ممکن است کمی متفاوت باشد . در صورتی که به مشاوره نیاز دارید کارشناسان کلینیک پوست مو و زیبایی سالاریه قم پاسخگوی شما خواهند بود . برای ارتباط با کلینیک پوست مو و زیبایی سالاریه قم و دریافت مشاوره رایگان از شماره های انتهای مقاله استفاده نمایید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سالاریه قم
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سالاریه قم

معرفی کلینیک منتخب برای انجام کاشت مو

در مقاله گاها به نام کلینیک پوست مو و زیبایی سالاریه قم اشاره کردیم. این کلینیک با پزشکان و متخصصین با تجربه و توانا همکاری نموده و بهترین تجهیزات را در اختیار این عزیزان قرار میدهد تا برای متقاضیان کاشت مو بهترین نتایج کاشت مو را فراهم اورد . همچنین کلینیک پوست مو و زیبایی سالاریه قم برای کسب راضیت بیشتر مراجعین امکان مشاوره رایگان را فراهم اروده تا زیباجوان بتوانند با ذهنی روشن و اگاه شیوه متناسب با شرایط خودشان را انتخاب نمایند. در صورتی که علاقمند به دریافت کد تخفیف و شرکت در قرعه کشی و یا دریافت مشاوره رایگان هستید میتوانید از طریق کانال های ارتباطی زیر با کارشناسان و مشاورین کلینیک پوست مو و زیبایی سالاریه قم در تماس باشید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

کاشت مو به روش BHT

هزینه و مزایای کاشت مو به روش sut (ا س یو تی)

 آشنایی با جدیدترین و مدرن ترین روش های کاشت مو در ایران

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02591011132

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 10 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsalariyeh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicsalariyeh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicsalariyeh.ir/2m3g

لینک آپارات: https://aparat.com/v/JTwvS

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/ekz4HJcz

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

یوتیوب: https://youtu.be/HchDCvH0zXc

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

عامل بیماری کچلی چیست؟
عوارض عمل زیبایی واژن
انواع خدمات زیبایی پوست
عکس قبل و بعد بوتاکس پیشانی
تاثیر استرس بر کاشت مو
لاغری با لیزر لیپولیز

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران سالاریه قم
  • 09120043630-02591011132
  • info@ciniczafaranieh.ir