دلایل ریزش مو در زنان جوان و راهکارهای جلوگیری از آن

دلایل ریزش مو در زنان جوان و راهکارهای جلوگیری از آن

دلایل ریزش مو در زنان جوان و راهکارهای جلوگیری از آن :

طبق تحقیقات انجام شده شاهد بوده ایم که حدود ۵۰ درصد از بانوان زیر ۴۰ سال با مشکلات ریزش مو دست و پنجه نرم می کند همچنین اخیراً مقاله از دانشگاه علوم پزشکی تهران منتشر شده که نشان دهنده آن است که ریزش مو در زنان زیر ۳۰ سال یکی از مشکلات رایج است . علاوه بر آن از آنجایی که موهای یکی است مهمترین المان های زیبایی در بین بانوان به شمار می‌رود و ریزش آنها سبب کاهش اعتماد به نفس و در نهایت وحشت آنان می شود.

درگذشت تنها دلیل ریزش مو در زنان دوره یائسگی و بعد از یائسگی به شمار می رفت اما با تغییر شرایط و ماشینی شدن زندگی شرایط تغییر کرده و سن ریزش مو کاهش یافته است. اگر کسی را میشناسید که پایین تر از ۴۰ سال است اما موهای ریخته آیا موهای خودتان دچار ریزش شده است بهتر است به دنبال یک مشاوره متخصص در زمینه پوست و مو باشید .همچنین اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع ریزش مو در بانوان و راهکارهای درمانی هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سالاریه قم
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سالاریه قم

انواع شکل های ریزش مو در بانوان جوان

به طور کلی ریزش مو در زنان در سنین جوانی به دو شکل تقسیم می شود در شکل اول آلوپسی همراه با ایجاد بافت جوشگاه ای مانند اسکار میباشد و همچنین در شکل دوم آلوپسی بدون اسکار میباشد. در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که آلوپسی همراه با اسکار دائمی بوده اما آلوپسی بدون اسکار برگشت پذیر است. نکته ای که باید با توجه داشته باشیم این است که خوشبختانه آلوپسی همراه با اسکار نادر بوده و کمتر از ۳ درصد ریزش مو به این علت میباشد. لازم است به تمام بانوان جوان یک هشدار مهم را یادآوری کنیم.

محکم بستن موها به پوست سر و ریشه موها فشار مستقیم وارد می کند همچنین فشار با آسیب به فولیکول مو سبب ریزش گسترده در موها میشود علاقه مند هستید که موهایتان را ببافید یا شینیون می‌کنید باید آگاه باشید که ریزش موی ناشی از این مدل دائمی است زیرا شما آسیب مستقیم به فولیکول‌های مو وارد می کنیم که می‌تواند توانایی رشد آن را مختل کند.

برخی از بانوان جوان که در دهه سوم زندگی خود قرار دارند به طور فزاینده ریزش مو را تجربه می کنند به طور تخمینی ۳۷ درصد از بانوان از کم پشت شدن موها یا طاسی رنج می‌برند بسیاری از این بانوان زیر ۵۰ سال سن دارند یعنی میانگین سنی که قبلاً انتظار می رفت ریزش مو در آنها اتفاق بیفتد. روند ریزش مو ابتدا به صورت منتشر است یعنی اغلب به صورت تدریجی با کم پشت شدن مو در نواحی تاج و قسمت گیجگاهی اتفاق می افتد بانوانی که در این چنین وضعیت قرار دارند در هنگام استحمام یا برس زدن موها شاعران هستند که موهای زیادی در این مکان ها جمع شده و یا قسمتی از سر آنها به شدت تراکم کمی دارد.

ریزش مو در زنان جوان با حجم زیادی از استرس شروع می شود. این استرس ناشی از آن است که تحت فشار گذاشتن بانوان برای تطابق با معیارهای زیبایی سبب می شود تا در صورت ریزش مو اعتماد به نفس آنها تحت تاثیر قرار بگیرد. اکثر بانوان بر این باورند که خانم ها معمولاً بیشتر از آقایان در هنگام طاسی و ریزش مو دچار افسردگی می‌شوند. اولین کاری که خانمها در این موارد انجام میدهند آن است که به پزشک عمومی مراجعه می کنند اگرچه این کار برای مطرح کردن نگرانی های گستردگی پزشکی ضروری می باشد اما اغلب آنها راه حل روشن و قطعی را ارائه نمی دهند.

 

اصلی ترین دلایل ریزش موها در بانوان جوان

به طور کلی ریزش مو اغلب در یک محدوده پیش از مشکلات پزشکی یا اثرات جانبی داروهای تجویز شده بروز می کند که در ادامه برخی از علل پزشکی را مورد بررسی قرار میدهیم.

  • ریزش مو با زمینه ژنتیکی

از اصلی ترین دلایل ریزش مو در زنان می توان به زمینه های ژنتیکی اشاره کرد . الگوی طاسی زنانه ممکن است دارای زمینه های ارثی در خانواده شما باشد بدین ترتیب ریزش مو مو فولیکول‌های شروع شده تشخیص داده شده با سپاس از طریق بیوپسی و آزمایشات عمومی توسط پزشک تشخیص داده میشود.

  • سندروم تخمدان پلی کیستیک

از جمله مشکلات شایع در بانوان جوان میتوان به سندروم تخمدان پلی کیستیک اشاره کرد این وضعیت به دلیل کاهش فعالیت یا اختلال در فعالیت های هورمونی در تخمدان ها اتفاق می افتد. کم پشتی مو ها می تواند به دلیل تغییرات در سطح میزان آندروژن یا تستسترون یا دی هیدروتستوسترون اتفاق بیفتد .افزایش میزان هورمون ها به ویژه dht یا همان دی هیدرو تستسترون موجب ریزش موی شدید در بانوان جوان میشود.

  • استرس سبک زندگی و بهداشت عمومی

در طی تمامی تحقیقات و مطالعات انجام شده مشخص شده است که استرس می تواند از مهمترین علل ریزش مو باشد . این مسئله تا زمانی که هفته ها از آن واقعه یا علت استرس زا نگذشته باشد قابل مشاهده نیست. تریکوتیلومانیا یک وضعیت روانی است که به دلیل اضطراب موها توسط فرد کشیده می شود و این امر سبب تضعیف رشد مجدد موها می گردد.

  • رژیم غذایی نامناسب

طی تحقیقاتی که در این زمینه به عمل آمده است متوجه شدیم که چگونه رژیم غذایی هر بخش از بدن ما را تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر آن که رژیم غذایی بر وزن و سلامت جسمانی ما تاثیرگذار است می‌تواند رشد و وضعیت موها را تحت تاثیر خود قرار دارد. با توجه به اولویت بندی حفظ سیستم بدن از جمله بافت های کم اهمیت به شمار می‌رود بدین ترتیب هنگامی که مواد مغذی کافی مصرف نمی‌کنید این مواد توسط سیستم گوارش شما جذب نمی شود بنابراین بدن موها را تضعیف نموده و مواد مغذی را برای ارگان های حیاتی بدن نگه میدارد.

  • پرکاری و کم کاری تیروئید

پرکاری و کم کاری تیروئید وضعیتی پزشکی است که می تواند قابل درمان باشد و یکی از تاثیرات آن بر روی ریزش موها است در هر دو صورت میزان داروی تیروئید باید صرفاً توسط تشخیص پزشک مصرف شود زیرا هرگونه دوز بالا یا پایین می‌تواند عوارض غیر قابل جبران را به همراه داشته باشد یکی از این عوارض می‌تواند تضعیف رشد موها باشد. اگرچه داروهای تیروئید می تواند موجب بروز ریزش مو باشد اما تشخیص این مسئله که آیا ریزش مو تحت تاثیر غدد تیروئید می باشد یا در اثر داروهای مصرفی اتفاق می افتد همچنان سخت به شمار می رود.

  • بیماریهای خود ایمنی مانند لوپوس یا آراتا

هنگامی که درباره بیماری های خود ایمنی صحبت می‌کنیم منظور این است که سیستم ایمنی بدن به اعضای خود بدن حمله میکند در صورتی که هدف حمله سیستم ایمنی بدن فولیکولهای مو یا پوست یا رشد مو باشد ریزش موی شدید یا تکه ای اتفاق می افتد.

 

راهکارهای درمانی برای ریزش مو در بانوان

  • صحبت با یک متخصص تغذیه : مشاور تغذیه میتواند در صورتی که برای شما دارویی تجویز شده باشد یا خیر برای انتخاب یک رژیم غذایی مناسب پوست و مو به شما راهنمایی های زیادی کند و همچنین می‌تواند به شما توصیه کند که چگونه شانس بهتری برای رشد موها داشته باشید همچنین در صورتی که علاقه مند هستید می توانید از مشاوره رایگان کلینیک پوست مو و زیبایی سالاریه قم استفاده نمایید کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.
  • کاهش استرس : ارزیابی تعادل زندگی اختصاص دادن زمانی برای فارغ شدن از کار و مشغله های ذهنی انجام تمارین خود مراقبتی می‌تواند موجب سلامت عمومی و شادی شما شود و همچنین می تواند در گذر از موانع سنگین زندگی همراه و یاری کننده شما باشد. اگر ریزش موهای شما ناشی از استرس است باید در زندگی خودتان تغییر ایجاد کنید و تمارین خود مراقبتی را بیشتر انجام دهید.
  • مدل دادن به مو و محافظت از آنها: اگر دچار ریزش مو شده اید. بهتر است بدانید که استفاده از محصولات حالت دهنده مو آسیب بیشتری به موهای شما می زنند بدین ترتیب باید برای مدت طولانی از آنها استفاده نکنید.
  • ترمیم مو: یکی از راه های ترمیم موهای از دست رفته کاشت مو به روش اف آی تی می باشد.
  • مزوتراپی مو: مزوتراپی با تزریق مواد مورد نیاز و تقویت کننده ریشه مو می تواند از ریزش بیشتر موها جلوگیری کرده و در موارد زیادی سبب رشد مجدد موها شود.
  • شامپوهای ترمیم کننده مو: به عنوان یک محصول یت کننده رشد موها می‌توان به لوسیون ماینوکسیدیل اشاره نمود که می‌تواند باعث رشد مجدد موها شود البته باید توجه داشته باشید که در صورت قطع مصرف ماینوکسیدیل موها مجددا ریزش پیدا میکند.

 

ویتامین های مکمل برای رشد موهای سالم

  • ویتامین A: همه سلول ها برای رشد به ویتامین A نیاز دارند. مو نیز سریع ترین رشد را در بدن دارد و برای جلوگیری از ریزش مو می توان از این ویتامین استفاده کرد. ویتامین A همچنین به غدد پوست کمک می کند تا یک ماده روغنی به نام سبوم ایجاد کنند. سبوم پوست سر را مرطوب و به سلامت مو کمک می کند. رژیم های غذایی که ویتامین A کمی دارند ممکن است به مشکلات مختلفی از جمله ریزش مو منجر شوند. سیب زمینی شیرین، هویج، کدو تنبل، اسفناج و کلم پیچ همه دارای بتاکاروتن هستند که به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A همچنین می تواند در محصولات حیوانی مانند شیر، تخم مرغ، روغن جگر ماهی و ماست یافت شود.
  •  ویتامین های گروه B: یکی از ویتامین های شناخته شده برای رشد مو، بیوتین است. مطالعات کمبود بیوتین را با ریزش مو در انسان مرتبط می دانند. اگرچه از بیوتین به عنوان یک روش درمانی جایگزین برای ریزش مو استفاده می شود، کسانی که کمبود دارند بهترین نتیجه را می گیرند. کمبود این ویتامین بسیار نادر است زیرا به طور طبیعی در طیف گسترده ای از مواد غذایی وجود دارد. سایر ویتامین های گروه B در ساخت گلبول های قرمز خون نقش دارند که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول های مو منتقل می کنند. این فرایندها برای رشد مو مهم هستند. شما می توانید ویتامین های گروه B را از بسیاری از غذاها از جمله غلات سبوس دار، بادام، گوشت، ماهی، غذاهای دریایی و سبزیجات تیره دریافت کنید. علاوه بر این غذاهای حیوانی تنها منابع خوب ویتامین B12 هستند.
  •  ویتامین C در جلوگیری از ریزش مو: رادیکال آزاد می تواند رشد مو را مسدود کرده و باعث پیر شدن مو شود. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. علاوه بر این بدن برای ایجاد کلاژن به ویتامین C نیاز دارد. ویتامین C همچنین به بدن کمک می کند آهن، ماده معدنی لازم برای رشد مو و جلوگیری از ریزش مو نیز جذب شود. توت فرنگی، فلفل، گواوا و مرکبات منابع خوبی برای ویتامین C هستند.
  •  ویتامین D: مقدار کم ویتامین D با آلوپسی مرتبط است. تحقیقات همچنین نشان می دهد که ویتامین D ممکن است به ایجاد فولیکول های جدید مو کمک کند. هرچند نقش واقعی ویتامین D در رشد مو ناشناخته است. بیشتر افراد ویتامین کافی دریافت نمی کنند. بهترین منبع این ویتامین اشعه خورشید است. منابع غذایی مناسب ویتامین D شامل ماهی های چرب، روغن کبد ماهی، برخی از قارچ ها و غذاهای غنی شده است.
  • بیوتین: این ویتامین برای رشد مو ضروری است و به طور گسترده ای در محصولات مو مثل شامپو ها و نرم کننده ها استفاده می شود. این ویتامین به حفظ رنگ طبیعی موهای شما کمک می کند و خونرسانی به مو را بهبود می بخشد. فقدان بیوتین یکی از علل شایع طاسی و ریزش مو در سر، صورت و بدن است.
  • ویتامین 12B (ریبوفلاوین): موجب می شود موها قوی تر و سالم تر باشند.
  •  ویتامین E: مشابه ویتامین C ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که می تواند از استرس اکسیداتیو جلوگیری کند. دانه های آفتابگردان، بادام، اسفناج و آووکادو همگی منابع خوبی از ویتامین E هستند.
  •  آهن: آهن به گلبول های قرمز خون کمک می کند اکسیژن را به سلول منتقل کنند. این امر آن را به عنوان یک ماده معدنی مهم برای بسیاری از عملکردهای بدن از جمله رشد مو تبدیل می کند. کمبود آهن که باعث کم خونی می شود، دلیل اصلی ریزش مو است. این امر خصوصاً در زنان شایع است. غذاهای سرشار از آهن شامل صدف، تخم مرغ، گوشت قرمز، اسفناج و عدس است.
  •  روی: روی نقش مهمی در رشد و ترمیم بافت مو دارد. همچنین به عملکرد صحیح غدد روغنی اطراف فولیکول ها کمک می کند. ریزش مو علامت رایج کمبود روی است. مطالعات نشان می دهد مکمل های روی باعث کاهش ریزش مو ناشی از کمبود روی می شوند. غذاهای سرشار از روی شامل صدف، گوشت گاو، اسفناج، جوانه گندم، تخمه کدو و عدس است. زنان باردار، الکلی ها، افراد مبتلا به بیماری های گوارشی و گیاهخواران مستعد کمبود روی هستند.
  •  پروتئین: مو تقریبا به طور کامل از پروتئین ساخته شده است. مصرف کافی پروتئین برای رشد مو مهم است. مطالعات نشان می دهد که کمبود پروتئین ممکن است رشد مو را کاهش دهد و حتی منجر به ریزش مو شود. اسیدهای آمینه به چندین عملکرد بدن از جمله ترمیم بافت، تنظیم هورمون، تقویت سلامت سیستم ایمنی، تجزیه غذا و رشد مو کمک می کنند.
ریزش مو در زنان
کلینیک پوست مو زیبایی سالاریه قم – ریزش مو در زنان

مزوتراپی، تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش

مزوتراپی یک فرایند زیبایی به منظور احیای موها می باشد که بدون جراحی انجام می گیرد و روش غیر تهاجمی است. به دلیل اینکه این شیوه بدون روش‌های جراحی مانند کاشت مو انجام می شود هر روزه طرفداران آن بیشتر می‌شوند. ترکیبات مزوتراپی مو در فرآیند درمان ریزش مو، که به صورت یک محلول خاص به لایه مزودرم پوست تزریق می شود، حاوی ترکیبات فعال استیل تترا پپتید 3 و بیوکانین A می باشد. این دو ماده با یکدیگر همکاری کرده تا رشد طبیعی مو را تحریک کنند. پوست، سیستمی دارد که در طول زمان محلول داده شده را به نواحی مورد نیاز می رساند.عناصر فعال در محلول، با یکدیگر همکاری می کنند تا به وسیله افزایش جریان خون خنثی سازی مقدار اضافی هورمون DHT، کاهش التهاب، تحریک تولید کلاژن و افزایش اندازه فولیکول (جهت توقف ریزش مو) رشد مو را تسریع کنند.

 

مزایا و کاربردهای مزوتراپی

امروزه بیشترین کاربرد مزوتراپی در حوزه زیبایی می باشد. استفاده از مزوتراپی برای جوانسازی پوست و لیفتینگ و درمان افتادگی صورت ، درمان تیرگی دور چشم، درمان ریزش مو و رویش مجدد مو با مزوتراپی، رفع پف دور چشم و افتادگی پلک

، بهبود ترک های ناشی از بارداری، درمان لک های حاملگی و لک ها صورت، رفع غبغب زیر چانه و گردن، درمان چاقی به صورت موضعی با مزوتراپی انجام میگیرد.

همچنین غلظت بالای سرم ها، ویتامین ها و سایر ترکیبات مغذی تزریق شده در مزوتراپی به پوست شما احساس طراوت و شادابی می دهد. ترکیبات ویتامین های تزریق شده در مزوتراپی باعث کلاژن سازی پوست و مقابله با پیری می شود. علاوه بر آن بر اساس مواردی که تزریق می شوند، مزوتراپی می تواند به افزایش رطوبت پوست کمک کرده و روشی برای درمان خشکی پوست می باشد. مزوتراپی هنگامی که به درستی انجام شود، اطمینان می دهد که محصولاتی بر اساس اسید هیالورونیک، ویتامین ها و مواد معدنی با خاصیت مرطوب کنندگی و آنتی اکسیدان قوی به پوست شما وارد می شوند.

 

کاندید مناسب و نامناسب مزوتراپی

تمامی بانوانی که دچار طاسی و کم پشتی در ناحیه موهای خود شدند می توانند برای بازگرداندن حجم از دست رفته و تقویت ریشه موها از رضا صرافی استفاده کنند البته لازم به ذکر است که در مرحله اول پزشک متخصص باید تایید کند که ریزش موی شما می تواند با مزوتراپی درمان گردد یا لازم است که روش های دیگری برای بازگرداندن موهای از دست رفته در پیش گرفته شود این دسته از افرادی که نمی توانند از مزوتراپی استفاده کنند به شرح زیر می باشد:

زنانی که در دوران بارداری و شیردهی هستند.

کسانی که بیماری قلب- عروقی دارند.

افرادی که مبتلا به سرطان هستند.

کسانی که سابقه آلرژی و حساسیت به مواد دارویی دارند.

کسانی که دیابت کنترل نشده دارند.

افرادی که از بیماری نوروپاتی رنج می برند.

کسانی که از داروهای ضد انعقاد استفاده می کنند.

افرادی که مبتلا به بیماری پسوزیاریس هستند.

افرادی که در ناحیه تحت درمان زخمی دارند

 

تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام مزوتراپی

از آنجایی که میزان ریزش مو و وسعت طاسی در هر فرد یکسان نیست و همچنین عوامل و زمینه های ریزش مو نیست در همه افراد یکسان نیست نمی‌توان تعداد جلسات را برای همه یکسان دانست بلکه تعداد جلسات با توجه به نظر پزشک تعیین می شود پزشک متخصص تا کسب نتیجه نهایی تعداد جلسات را تعیین نموده و ممکن است از مزوتراپی به عنوان درمان اصلی یا درمان مکمل پی آر پی استفاده کند.

همچنین از آنجایی که تزریق مزوتراپی یک شیوه جراحی نیست نیازی به بیهوشی ندارد اما برای جلوگیری از احساس درد پزشک متخصص قبل از شروع جلسه درمانی بی حسی موضعی را به روی محل استفاده می کند. به طور کلی جلسه درمانی مزوتراپی بین ۳۰ الی ۴۰ دقیقه طول می کشد.

 

عوارض مزوتراپی

انجام هر تکنیک درمانی عوارض و خطرات احتمالی ممکن است بروز کنند. در روش درمانی مزوتراپی هم شاهد عوارض خفیف و موقتی خواهیم بود که ممکن است در محل تزریق بروز کنند.  البته شدت عوارض و میزان درد بستگی به دستگاه های مورد استفاده و میزان مهارت پزشک و نوع پوست فرد دارد. پس از انجام این روش درمانی ممکن است فرد دچار درد مختصری شود که شدت درد برای سوزن های نازک کمتر است. ورم موضعی و کبودی های سطحی در محل تزریق بعد از چند روز کاملا رفع می شود.

حساسیت کم هم در نتیجه این روش ممکن است بروز کند.

اگر شدت عوارض بیشتر شد و یا فرد دچار عفونت های باکتریایی شد فرد باید به پزشک مراجعه کند. ثابت نگه داشتن محل تزریق و عدم دستکاری آن می تواند از شدت عوارض بکاهد و فرد بعد از چند روز به طور کامل بهبود پیدا کند.

ریزش مو در زنان
کلینیک پوست مو زیبایی سالاریه قم – ریزش مو در زنان

مراقبت های قبل از انجام مزوتراپی

باید یک کلینیک معتبر و یک پزشک متخصص توانا در رابطه با انجام مزوتراپی پیدا کنید زیرا متاسفانه برخی از متخصصین با استفاده از محلول های بی کیفیت تنها با قیمت ارزان مراجعین و متقاضیان مزوتراپی را به کلینیک های خود جذب می کنند. برای این که در رابطه با یک کلینیک اطمینان حاصل کنید می‌توانید از مراجعین این مراکز در رابطه با پزشک و سابقه کلینیک اطلاعات لازم را کسب کرد.

همچنین بهتر است یک هفته قبل از انجام مزوتراپی داروهای رقیق کننده را مصرف نکنید این داروها ممکن است شامل آسپرین و ایبوپروفن باشد سایر مواد غذایی که قابلیت رقیق کنندگی خون را دارد نیز باید از رژیم غذایی شما حذف شود.

در صورتی که بیماری خاصی دارا هستید یا داروی خاصی را مصرف کنید لازم است در مورد آن با پزشک تان مشورت کنید. اگر سابقه واکنش های آلرژیک یا هرگونه حساسیت به داروی خاصی دارید باید درباره آن با پزشک تان صحبت کنید.

 

مراقبت های بعد از انجام مزوتراپی

به مدت ۱۲ ساعت بعد از انجام تزریق نباید دوش بگیرید یا با آب تماس داشته باشید. این مورد شامل حمام داغ و گرمای شدید نیز میشود هرگونه دمای زیاد و گرمای شدید عوارض ناراحت کننده ای را در پی خواهد داشت.

بهتر است هنگام خواب سر شما بالاتر از بدنتان قرار داشته باشد می توانید برای این کار از یک یا دو بالش اضافه استفاده کنید.

جهت کاهش تورم و خونمردگی بعد از انجام مزوتراپی لازم است است کمپرس سرد استفاده کنید میزان نگهداری کمپرس سرد طبق نظر پزشک شما تعیین می شود.

اگر میخواهید بعد از انجام مزوتراپی پیلینگ یا لایه برداری و میکرودرم ابریژن را انجام دهید بهتر است به مدت یک هفته صبر نموده و در این مدت اصلاح صورت را انجام ندهید.

 

قیمت و هزینه مزوتراپی

برای انجام تزریق مزوتراپی از کوکتل های مخصوصی استفاده می شود این کوکتل ها با توجه به هدفی که مزوتراپی دنبال می کند ممکن است متفاوت باشد همچنین برند و کشور سازنده کوکتل مزوتراپی در قیمت آن تاثیر گذار است. محلول های مزوتراپی که ساخت کشور فرانسه یا کره هستند هزینه های بیشتری در بر دارند اما تاثیر گذاری آن ها به مراتب بهتر است. تعداد جلسات ای که لازم است برای مزوتراپی انجام دهید نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت مزوتراپی می باشد.

علاوه بر موارد گفته شده هزینه و دستمزد پزشک متخصص نیز با توجه به ناحیه سکونت شما کمی تفاوت دارد همچنین متخصص میتواند هزینه کلیه جلسات را به صورت یک جا از شما دریافت نموده یا قبل از انجام جلسه هزینه را از شما دریافت نماید بنابراین نمی‌توانیم برای تمامی کلینیک ها هزینه یکسان را در نظر بگیریم.

 

دوران نقاهت مزوتراپی

از آنجایی که مزوتراپی یک شیوه جراحی نیست بنابراین هیچ دوره نقاهت ای نداشته و افراد بعد از انجام تزریق مزوتراپی می توانند به محل کار یا منزل برگشته و فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرند. اما در ۲۴ ساعت اولیه لازم است مراقبت های گفته شده بعد از مزوتراپی را به دقت انجام دهید تا علاوه بر کاهش عوارض احتمالی نتایج مطلوب و مورد انتظار زودتر ظاهر شود. همچنین در ۲۴ ساعت اولیه نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید نور خورشید و ایجاد گرما در محل تزریق مزوتراپی میتواند خون مردگی و عوارض دیگری را به دنبال داشته باشد. توصیه ما این نیست که بی جنبم از منزل خارج نشوید بلکه آن است که در هنگام خروج از منزل از ضد آفتاب قوی کلاه و دستکش استفاده کنید. در صورت نیاز به مشاوره کلینیک پوست مو و زیبایی سالاریه قم آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشد.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سالاریه قم
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سالاریه قم

نتیجه گیری و ماندگاری نتایج مزوتراپی

از آنجایی که مواد مورد نیاز پوست برای جوانسازی در این روش به زیر بافت های پوست صورت تزریق می شود، می توان گفت که روشی بسیار مناسب برای از بین بردن چروک های پوستی است. در واقع زمان انجام تزریق می تواند بنا به نوع مشکلات پوستی شما در یک تا چند جلسه توسط پزشک مورد نظر انجام شود.با این وجود برای اینکه بتوانید تاثیرات این روش را به صورت دائم مشاهده کنید نیاز دارید که در دوره های 6 تا 12 ماهه زمانی که تاثیرات این روش از بین رود، به طور پیوسته جوانسازی پوست را انجام دهید.

معرفی کلینیک منتخب برای انجام مزوتراپی

نوع تزریق مزوتراپی در کسب نتیجه نهایی بسیار تاثیرگذار است همچنین کوکتل یا محلولی که برای مزوتراپی انجام می‌شود در کسب نتیجه نهایی تاثیر گذاری مستقیم دارد بنابراین کلینیک منتخب شما باید این دو عامل را یکجا داشته باشد. متخصصین کلینیک پوست مو و زیبایی سالاریه قم در طی سال‌های فعالیت خود تنها از محلولهای معتبر ساخت کشورهای فرانسه و کره هستند استفاده نمود و این محلول ها را به دست افرادی سپرده است که بتوانند بهترین شیوه تزریق را انجام دهند. همچنین کلینیک پوست مو و زیبایی سالاریه قم برای این که در دسترس افراد زیبا و جذاب باشد امکان مشاوره رایگان را فراهم آورده است بنابراین اگر علاقه مند به دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر هستید می توانید با کارشناسان کلینیک پوست مو و زیبایی سالاریه قم در ارتباط باشید. علاوه بر آن تمامی خدمات زیبایی انجام شده در کلینیک‌های ما در شبکه های اجتماعی قابل مشاهده هستند. برای مشاهده خدمات زیبایی و جوانسازی کلینیک پوست مو و زیبایی سالاریه قم از لینکهای زیر استفاده کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

رابطه ریزش مو با بیماری ها و رژیم غذایی

آیا ارتباطی بین دیابت و ریزش مو وجود دارد؟

جلوگیری از ریزش مو- راهکار های موثر در درمان ریزش مو

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02591011132

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 10 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsalariyeh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicsalariyeh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicsalariyeh.ir/l58s

لینک آپارات: https://aparat.com/v/Kn9f8

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/35lQ1aT6

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

یوتیوب:

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

عامل بیماری کچلی چیست؟
عوارض عمل زیبایی واژن
انواع خدمات زیبایی پوست
عکس قبل و بعد بوتاکس پیشانی
تاثیر استرس بر کاشت مو
لاغری با لیزر لیپولیز

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران سالاریه قم
  • 09120043630-02591011132
  • info@ciniczafaranieh.ir