تزریق فیلر تا چه مدت دوام دارد؟

تزریق فیلر تا چه مدت دوام دارد؟

تزریق فیلر تا چه مدت دوام دارد؟

چهار مؤلفه اصلی ساختار صورت ما پوست، چربی ، ماهیچه و استخوان است. با افزایش سن ، و از دست دادن حجم در این اجزا به بسیاری از علائم بارز پیری کمک می شود تا نشانه های پیری بیشتر نمایان شود. در اینجا است که تزریق فیلر در پوست که یکی از روش های جوانسازی پوست است، کاربرد دارد.

با گذشت زمان ، تحلیل استخوان در اثر افزایش سن می تواند منجر به انقباض فک ، نزول بینی و از بین رفتن گونه های بالا شود. همچنین عضلات صورت از نظر حجم و خاصیت ارتجاعی کاهش می یابد و افت و حرکت چربی صورت بیشتر علائم پیری را برجسته می کند. سرانجام ، پوست کشش یافته و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد – همراه با از بین رفتن سفتی و استحکام پوست، ماهیچه و استخوان ، این منجر به ایجاد چین و چروک ، افتادگی پوست و سایر علائم بارز پیری می شود.

تزریق فیلر در پوست ، یک درمان تزریقی است که در مطب پزشک انجام می شود ، می تواند به صاف کردن خطوط و بازسازی حجم از دست رفته کمک کند و ظاهر جوانی بیشتری را بازیابی کند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم

فیلر چیست؟

فیلر یا تزریق فیلر در پوست نوعی مواد نرم و ژل مانند هستند که در زیر پوست تزریق می شوند. آنها می توانند دغدغه های رایج از جمله صاف کردن دایره های عمیق زیر چشم ، لیفت گونه ها ، حجم دادن به لب ، صاف کردن خطوط لب و چین های بینی و جوانسازی دست ها را درمان کنند.

مواد تتشکیل دهنده فیلر ها می توانند از انواع مختلفی باشند که برخی از آنها به صورت طبیعی و برخی مصنوعی هستند. یکی از رایج ترین ترکیبات مورد استفاده در پرکننده های پوستی ، اسید هیالورونیک (HA) است. HA ماده ای است که به طور طبیعی در پوست ما وجود دارد و در نگه داشتن آبرسانی و حجم دهی پوست نقش عمده ای دارد. پرکننده های HA ، بسته به ترکیب شیمیایی خاص خود ، می توانند از شش ماه تا خیلی بیشتر طول بکشند تا قبل از جذب به تدریج توسط بدن حل شوند.

همچنین می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سالاریه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و اگر علاقه دارید فرم و شکل ظاهری لب های خود را تغییر دهید زیر نظر پزشک با تجربه و حرفه ای به انجام این روش بپردازید و از نتایج حاصله لذت ببرید.

مراحل تزریق فیلر

قبل از تزریق فیلر ها یا مواد پرکننده ابتدا پوست با یک بی حس کننده موضعی بی حس می شود. سپس جراح زیبایی با استفاده از یک سوزن فیلر را در زیر پوست تزریق می کند. یک جلسه درمان حدود 15 دقیقه طول می کشد. برخی از مواد پرکننده در جلسات تکراری با فاصله چند هفته انجام می شود.

استفاده از روش‌ های مختلف تزریق فیلر، به نوع پوست، محل تزریق، فیلر انتخابی و نظر مستقیم پزشک مربوطه ارتباط دارد.

هرچند بسیاری از فیلر‌ ها خود خاصیت بی‌حس‌ کنندگی دارند، اما معمولاً ۲۰ دقیقه قبل از شروع درمان، از کرم یا اسپری بی‌حس‌ کننده در محل تزریق فیلر استفاده می‌شود. به‌ طور کلی با نظر مستقیم پزشک و کارشناس مربوطه، یکی از سه تکنیک سوراخ کردن، هاشور زدن و روش خطی برای درمان فیلر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در تکنیک سوراخ‌کردن، سوراخ‌ هایی متعدد در محل مورد نظر در روی پوست و با استفاده از حجم دهی مستقیم ایجاد می‌شود. این تکنیک معمولاً برای پر کردن چین و چروک‌ های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نواحی پر وسعت مثل گونه‌ ها، لب و حتی سینه، از تکنیک هاشور زنی استفاده می‌شود. تکنیکی که درواقع حجم فیلر را به‌ صورت مساوی در سطوح وسیع‌تر تقسیم می‌کند و از ایجاد برآمدگی ‌ های ناخواسته جلوگیری می‌کند. روش خطی نیز، تزریق عمیق‌ تر به محل چین و چروک است.

ماندگاری و دوام تزریق ژل یا فیلر به چه عواملی بستگی دارد؟

بنا به دلایلی مانند عوامل ژنتیک، افزایش سن و یا ایجاد آسیب هایی مانند جراحی‌ ها، سوختگی‌ ها، تصادفات و … ، ممکن است قسمتی از صورت یا بدن، حجم خود را از دست بدهد؛ که در این شرایط برای حجم دهی و اصلاح چین و چروک‌ ها از تزریق ژل به عنوان روشی کم عارضه و با نتایج آنی استفاده می‌شود. چون هیالورونیک اسید به طور طبیعی در ساختار پوست ما وجود دارد؛ در نتیجه احتمال ایجاد عارضه آن بسیار کم است و در نهایت در صورت تزریق ژل ممکن است عوارضی مانند ورم و یا کبودی مختصر ایجاد شود.

▪︎فیلر هایی با طول عمر حداکثر ۶ ماه: برند هایی نظیر بلترو، ژوویدرم و رستیلن حداکثر ۶ ماه ماندگاری دارند.

▪︎فیلر هایی با  ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری: این نوع فیلر ها عموما در ناحیه لب مورد استفاده قرار می‎گیرند. برند های رستیلن سیلک و ژویدرم ولبلا در این گروه قرار خواهند گرفت.

▪︎پرکننده‌ های صورت با یک تا دو سال ماندگاری: ژویدرم ولوما، اسکالپترا و رادیسه از جمله برند هایی هستند که ماندگاری بالایی دارند. معمولا فیلر هایی که بر پایه کلسیم هیدروکسی آپاتیت ساخته میشوند، در این دسته قرار می‌گیرند.

ماندگاری تزریق فیلر به چه عواملی بستگی دارد؟

▪︎نوع ژل

اولین مورد در ماندگاری تزریق ژل و نتایج خوب این روش، نوع ژل یا فیلر انتخاب شده است که باید حتما استاندارد و مورد تأیید وزارت بهداشت باشد.

▪︎عمق تزریق

عمق تزریق ژل یا فیلر نیز از عوامل موثر در ماندگاری آن است. در واقع اینطور می‌توان گفت؛ که برخی از ژل ها باید در عمق بیشتری تزریق شوند و برخی دیگر در عمق کمتری. در نتیجه تکنیک و مهارت پزشک در تزریق بسیار مهم است که هر نوع ژلی در محل خودش تزریق شود. به عنوان مثال اگر ژلی که باید عمیق تزریق شود سطحی تزریق شود. خیلی سریع تاثیر آن از بین خواهد رفت و آثار آن باقی نخواهد ماند.

مزایای این روش چیست؟

پرکننده های پوستی برای اهداف زیبایی استفاده می شوند و به منظور حجم دادن و پر شدن پوست افراد هستند. هنگامی که این محصولات به درستی استفاده شوند، در نتیجه رایج ترین علائم پیری مانند چین و چروک صورت و چین های پوست را کاهش می دهند. اکثر خانم ها از این محصولات برای جوان تر به نظر رسیدن استفاده می کنند. یکی از مزایای اصلی این نوع عمل شامل: عوارض جانبی نادر، بهبودی فوری پس از انجام این روش و ماندگاری در مدت زمان بالا می باشد.

شما هم می توانید از مزایای بیشمار تزریق فیلر در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سالاریه زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره مند شوید.

آیا فیلرهای پوستی عوارض جانبی دارند؟

استفاده از فیلر های پوستی ممکن است برخی عوارض جانبی موقت به دنبال داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به تورم، قرمزی و حساسیت به لمس اشاره کرد. بروز این عوارض جانبی  پس از انجام تزریق در صورت کاملا طبیعی است.

احساس کمی سوزش، قرمزی و کبودی پس از تزریق کاملا طبیعی است. این واکنش‌ها معمولا فورا پس از تزریق بروز می‌کنند و شامل درد، ورم، قرمزی، خارش، کبودی و حساسیت به لمس در ناحیه تزریق هستند. این واکنش‌ ها معمولا خفیف تا متوسط بوده و مدت کوتاهی پس از تزریق از بین می‌روند.

شما می توانید تزریق فیلر را با خیالی آسوده زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سالاریه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی در امان باشید و بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید.

چگونه نتایج ماندگاری فیلر بینی را به حداکثر برسانیم؟

▪︎با یک رژیم مراقبت از پوست ، از پوست خود مراقبت کنید.

▪︎هیدراته بمانید – فیلر پوستی به آب حساس است و در صورت کم آبی کاهش می یابد و تحلیل می‌رود.

▪︎برای حفظ ظاهر خود، قبل از از بین رفتن کامل، تزریقات تکمیلی دریافت کنید.

▪︎از تکرار عبارات صورت مانند حرکات بیش از حد اعضای صورت و زور زدن در حین ورزش شدید که ممکن است به پرکننده بینی فشار بیاورد خودداری کنید یا از پزشک خود در مورد تزریقات ضد چین و چروک که می تواند حرکت عضلات را در نواحی خاص کاهش دهد بپرسید.

▪︎فشار روزانه بینی مانند عینک سنگین، ماسک و وضعیت خواب را بررسی کنید و کنترل کنید.

▪︎به طور منظم با پزشک زیبایی خود مشورت کنید تا ببینید آیا گزینه جدید و طولانی‌ تری هنوز در دسترس است یا خیر!

فیلرهای پوستی چگونه عمل می‌کنند؟

کار فیلر اساسا برگرداندن حجم از دست رفته صورت در نواحی برجسته و گوشتی است به طوریکه چین‌ های عمیق صاف می‌شوند. انجام این کار چه لزومی دارد؟ با بالا رفتن سن، بدن تولید کلاژن و الاستین را متوقف می‌کند. این دو ماده در جوانسازی پوست نقش موثری ایفا می‌کنند. متخصصین هنوز مطمئن نیستند از چه سنی کلاژن شروع به از دست رفتن می‌کند. اما سنی که روی آن توافق کرده‌اند 25 سال است. به نظر سن پایینی است اینطور نیست؟ سطوح کلاژن و الاستین با سرعت حدود 2 درصد در سال افت می‌کند و بدن در اواخر دهه سوم زندگی تولید آن را کاملا متوقف می‌کند.

کاندیدای مناسب تزریق فیلر

فیلر های پوستی یک گزینه عالی برای مبارزه با ظاهر شدن حجم یا کاهش چربی در صورت هستند. کاهش حجم یک جنبه از پیری صورت است که شامل از دست دادن طبیعی چربی در صورت با افزایش سن است که باعث می شود لاغر تر، خسته تر و با خطوط و چین و چروک عمیق تر به نظر برسیم. در این روش هیچ محدودیت جنسی یا سنی وجود ندارد، بنابراین فرد می تواند در هر سنی از این روش استفاده کند. بهترین کاندید ها برای این نوع عمل زیبایی افرادی هستند که دارای شرایط جسمی خوبی باشند و انتظارات واقع بینانه از نتایج دارند.

کاندید های خوب برای پرکننده های پوستی چین و چروک های متوسط ​​تا شدید یا سایر نواحی مشکل دار خواهند داشت که نمی خواهند با جراحی آن ها را اصلاح کنند. بیماران با سابقه آلرژی شدید ممکن است کاندیدای مناسبی برای انواع خاصی از فیلر های تزریقی نباشند زیرا ممکن است منجر به واکنش آلرژیک شوند. متخصص پوست شما تاریخچه پزشکی و سابقه آلرژیک شما را بررسی می کند تا مشخص کند آیا این نوع تزریق برای شما خطری دارد یا خیر.

اگر شما هم جزو کاندیدای مناسب تزریق فیلر به شمار می روید و علاقه دارید از این روش درمانی و زیبایی بهره مند شوید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سالاریه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بی شمار این روش درمانی بهره مند شوید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

آیا تزریق فیلر ها دائمی است؟

فیلر ها یا همان پرکننده های پوستی موادی هستند که با استفاده از آنها می‌توان فرو رفتگی ها، خطوط چین و چروک و بافت از دست رفته را ترمیم نمود. همچنین اگر در قسمتی از صورت یا بدن تمایل به افزایش حجم وجود داشته باشد؛ تزریق فیلر ها بهترین راهکار برای دستیابی به حجم بیشتر و فرم بهتر می‌باشد. در ادامه این بحث به معرفی کامل فیلر ها و کاربرد آنها پرداخته می‌شود.

مراقبت های پس از تزریق ژل

مراقبت های پس از تزریق ژل نیز از مواردی محسوب می‌شوند که در ماندگاری حداکثری این عمل تاثیرگذار می‌باشند. مراقبت هایی که پس از تزریق ژل به افزایش ماندگاری این عمل کمک می‌کنند؛ عبارتند از:

▪︎از خارش، ماساژ یا حرکت دادن ناحیه تحت تزریق ژب بپرهیزید. این علائم طبیعی هستند و چند ساعت تا چند روز پس از درمان ظاهر می شوند. اگر علائم پوستی بیش از سه روز باقی ماندند به پزشکتان اطلاع دهید.

▪︎از محیط های گرم اجتناب کنید (حمام داغ، سونا، آفتاب گرفتن و برنزه کردن).

▪︎در صورت مواجهه پوست محل تزریق ژل با آفتاب حتما از ضد آفتاب استفاده نمایید.

▪︎اگر تزریق ژل در ناحیه لب و اطراف آن صورت گرفته است؛ حتما از خوردن و نوشیدن خوراکی های داغ، سفت و تند بپرهیزید.

▪︎هنگام خوابیدن و استراحت از قرار گرفتن روی محل تزریق (مانند گونه ها) خودداری کنید.

زمان طولانی ماندگاری ژل‌ های دائمی که تا 6 و 7 سال می‌باشد، تاکید کرد: این نوع از ژل‌ ها خیلی سالم و بی‌ضرر و همچنین تایید شده نیستند و استفاده از آنها هم توصیه نمی‌شود زیرا اگر فرد نسبت به آنها حساسیت داشته باشد، این واکنش ماندگار خواهد بود، در حالی که مزیت هیالورونیک اسیداین است که در صورت بروز آلرژی نسبت به آن حداکثر 6 ماه بعد اثر آن از بین خواهد رفت. همچنین با تزریق هیالورونیداز که نوعی آنزیم از بین برنده فیلر های هیالورونیک اسید است؛ میتوان به سرعت آثار تزریق ژل را از بین برد.

اثرات و نتایج تزریق فیلر

نتایج بلافاصله دیده می شود و بسته به نوع فیلر استفاده شده و تأثیر تزریق در بیمار ، از چند ماه تا چند سال دوام خواهد داشت.  حمایت سلامت کلی پوست و استفاده از محصولات مناسب و درمان های پوستی باعث بهبود نتایج و افزایش عمر فیلر می شود.

شما می توانید از اثرات و نتایج تزریق فیلر را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سالاریه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص باتجربه صورت می‌گیرد که می‌توانید از اثرات و نتایج این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی را برای خود به دنبال داشته باشید.

تفاوت فیلر با ژل و بوتاکس در چیست؟

فیلر و بوتاکس هر دو از روش‌ های پرکاربرد جوانسازی پوست هستند که امروزه از طرفداران زیادی برخوردارند. این دو روش دارای شباهت‌ های زیادی هستند اما تفاوت‌ های اساسی بین آن‌ ها وجود دارد که نمی‌توان از آن‌ ها چشم پوشی کرد. از مهم‌ترین تفاوت‌ های فیلر و بوتاکس باید به خاصیت حجم دهندگی فیلر اشاره کرد. از طرفی نواحی موجود برای تزریق فیلر و بوتاکس باهم متقاوت است که این از آشکار ترین تفاوت‌ های این دو روش جوانسازی است.

در چه صورت نباید تزریق فیلر انجام داد؟

تزریق فیلر یک روش جوان سازی بی خطر و امن است ولی در این مواقع استفاده از آن توصیه نمی شود:

▪︎در دوران بارداری و شیردهی

▪︎داشتن عفونت و التهاب در ناحیه تزریق

▪︎داشتن اختلال خونی و انعقادی

▪︎برخی از آتروفی های پوستی به دلیل استفاده از دارو های استروئیدی

▪︎نقض ایمنی

▪︎داشتن اگزمای پوستی

▪︎داشتن سابقه آلرژی و واکنش های آنافیلاکسی

رایج ترین انواع فیلر لب کدامند؟

در گذشته، کلاژن یکه تاز این میدان بود. اما مشکل این است که این یک راه حل دائمی است؛ از طرفی امکان دارد نتیجه عالی باشد، اما از طرف دیگر اگر نتیجه نهایی را دوست نداشته باشید یا بعداً تصمیم بگیرید که نمی خواهید لب هایتان اینگونه باشد، نمی توانید آن را تغییر دهید. در عوض، امروزه به طور کلی از هیالورونیک اسید (HA) استفاده می شود. این ماده، یک ماده طبیعی است که در بدن یافت می شود و تا 1000 برابر وزن خود آب را نگه می دارد و آن را به یک حجم دهنده ی عالی تبدیل می کند. همچنین موقتی است و در صورت نیاز و اگر نتیجه را دوست نداشتید، می تواند تجزیه شود؛ که یک مشکل هم محسوب می شود چون ممکن است ناخواسته تجزیه شود. برای به حداقل رساندن این ریسک، به یک پزشک متخصص و مجرب مراجعه کنید که در مورد عوارض آموزش دیده باشد. انواع رایج پرکننده های لب هیالورونیک اسیدی عبارت اند از رستیلن و ژوویدرم.

نکته مهم در مورد این ماده این است که اگر نتایج درمان را دوست ندارید، یا اگر مشکلی در طول تزریق لب رخ دهد، هیالورونیک اسید را می توان با آنزیمی به نام هیالورونیداز تجزیه کرد. فیلر های لب گاهی از موادی غیر از هیالورونیک اسید ساخته می‌شوند، اما اغلب توصیه می‌شود که از این مواد در لب‌ ها استفاده نشود.

در کلینیک زیبایی سالاریه برای تزریق فیلر لب از برند های آلیاکسین، ژوویدرم، الانسه، ریووانس و رووفیل استفاده می شود.

کاربرد های تزریق فیلر

از فیلر می توان در موارد زیر بهره برد :

▪︎برطرف نمودن افتادگی های پوستی

▪︎رفع چین و چروک پوست

▪︎حجم دهی به لب ها

▪︎حجیم کردن گونه ها

▪︎کاهش یا رفع تیرگی زیر چشم

▪︎بهبود و اصلاح ظاهر جای زخم

البته توجه داشته باشید که ماندگاری نتایج تزریق فیلر به تدریج از بین رفته و باید مجددا تزریق انجام پذیرد. چرا که تزریق فیلر ، یک روش موقتی است و در صورتی که فردی خواستار تداوم بیشتر نتایج آن باشد ؛ باید فرآیند تزریق را در بازه های زمانی معین تکرار کند. لازم به ذکر است که فیلر ها نمی توانند از فرآیند پیری پیشگیری کنند ؛ اما قادر خواهند بود روند پیدایش علائم آن را به تأخیر بیاندازند.

تزریق فیلر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم – تزریق فیلر

آیا فیلر ها بی خطر هستند؟

فیلر های هیالورونیک اسیدی دارای تأییدیه FDA هستند و در صورتی که توسط یک متخصص انجام شوند، ایمن هستند. اگر مشکلی در مورد فیلر های لب خود دارید، با پزشک خود تماس بگیرید، که می تواند بهترین راهنما باشد. فیلر های هیالورونیک اسیدی را می‌توان در صورت نیاز تجزیه کرد، اما بازگرداندن فیلر های کلاژنی لب بسیار پیچیده‌ تر است.

مهارت، تخصص و سوابق پزشکی پزشک شما بر میزان ایمن بودن درمان تأثیر دارد. اگر تخصص داشته باشد، یعنی پزشک، دندانپزشک، پرستار یا داروساز باشد، درک بسیار خوبی از آناتومی صورت خواهد داشت و می داند که تزریق در کجا بی خطر است. بزرگ کردن لب می تواند در صورت انتخاب فرد نامناسب برای اینکه این کار را برایتان انجام دهد، خطرناک باشد و منجر به انسداد عروق شود. مراقب باشید که توسط چه کسی فیلر لب تزریق می شود، زیرا صورت شما بسیار ارزشمند تر از آن است که در دستان افرادی گیرد که تخصصی ندارند.

چگونه می‌توان دوام فیلر های پوستی را افزایش داد؟

برای حفظ نتایج درمان پزشکان توصیه می‌کنند مراقب سلامت عمومی بدن و همچنین سلامت پوست خود باشید. چندین روش وجود دارد که برای افزایش دوام ژل‌ های تزریقی توصیه می‌شود:

▪︎به حداقل رساندن قرارگیری در معرض اشعه فرابنفش

یکی از رایج‌ ترین دلایل آسیب پوستی قرارگیری بیش از حد در معرض نور UV است. محافظت مداوم در برابر اشعه خورشید پس از انجام درمان‌ های مراقبت پوستی می‌تواند به حفظ نتایج کمک کند. طی قرارگیری در معرض نور خورشید، از ضد آفتاب‌ های وسیع‌الطیف با SPF 45 یا بالا تر برای محافظت از پوست در برابر اشعه مستقیم UV استفاده کنید.

▪︎مراقبت مداوم از پوست

سالم‌ نگه‌داشتن پوست و مرطوب کردن آن می‌تواند به حفظ نتایج درمان کمک کند. نوشیدن مقادیر فراوان آب به آب‌رسانی به پوست کمک کرده و اثر فیلر های هیالورونیک را بهبود می‌بخشد. پس از تزریق، پزشک ممکن است برای تکمیل اثر ژل تزریق‌ شده، استفاده از محصولات مراقبت پوستی را توصیه کند.

▪︎از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید

به خاطر داشته باشید که شما آن چیزی هستید که می‌خورید. پیروی از یک رژیم غذایی سالم شامل میوه و سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌ های فاقد چربی و تا حد امکان اجتناب از غذا های فرآوری شده و فاقد ارزش تغذیه‌ای می‌تواند به بهبود حداکثری نتایج حاصله کمک کند. مصرف زیاد غذا های فرآوری شده و فاقد ارزش تغذیه‌ای می‌تواند باعث افزایش التهاب در بدن و در نتیجه تسریع متابولیسم ژل تزریق شده شود.

▪︎در ورزش کردن مراقب باشید

تزریق ژل یکی از مواردی است که در آن به فرد توصیه می‌شود از انجام ورزش زیاد اجتناب کند. اگرچه افراد اغلب ترغیب می‌شوند از لحاظ فیزیکی فعال باشند اما فعالیت بیش از حد و سوزاندن مقدار زیاد کالری پس از تزریق فیلر می‌تواند سرعت از بین رفتن آن را افزایش دهد. سرعت متابولیسم بدن فرد، سرعت از بین رفتن نتایج را تحت تاثیر قرار می‌دهد به طوریکه هر چه متابولیسم فرد سریع‌ تر باشد فرد طی مدت زمان کوتاه‌ تری نیاز به انجام مجدد تزریق خواهد داشت.

اگر ورزش می‌کنید پس از تزریق به برنامه روتین ورزشی خود پایبند بمانید. فعالیت فیزیکی بهتر از بی‌تحرکی است حتی اگر به این معنا باشد که نتیجه تزریق ژل سریع‌ تر از بین می‌رود. فقط به خاطر بسپارید که اگر ورزشکار هستید زود تر به تجدید درمان نیاز پیدا خواهید کرد.

▪︎از استرس پرهیز کنید

استرس می‌تواند روند پیری را تسریع کرده و علائم آن را تشدیدکند. در حالی که استرس تبدیل به بخشی از زندگی روزمره ما شده و اجتناب از آن دشوار است، کاهش حداکثری سطح استرس اثرات مثبت انکار ناپذیری روی بدن فرد دارد. یک راه بهبود دوام نتایج به دست آمده کاهش استرس‌ های غیر ضروری است. استفاده از تکنیک‌ های کاهش استرس مانند یوگا و مدیتیشن نیز می‌تواند مفید واقع شوند.

▪︎نگهداری منظم درمان

بهترین راه برای افزایش دوام نتایج انجام منظم درمان‌ های نگهدارنده است. انجام این نوع درمان قبل از از بین رفتن نتیجه به افزایش تاثیر روش‌ های تزریقی کمک کرده و در برخی موارد عضلات را به گونه‌ای تحت تاثیر قرار می‌دهد که به صورت مؤثر تری به ماده تزریقی پاسخ دهند. یعنی اگر فرد انتظار دارد نتیجه 10 ماه دوام داشته باشد بهتر است درمان نگهدارنده 8 یا 9 ماه بعد انجام شود. انجام تزریق نگهدارنده پیش از از بین رفتن نتیجه باعث می‌شود فرد ظاهری جوان‌ تر پیدا کند.

چرا اثر فیلر های پوست موقتی است؟

فیلر های پوستی با استفاده از آنزیم‌ هایی که در بدن به صورت طبیعی وجود دارند مانند هیالورونیک اسید ساخته می‌شوند و به همین خاطر با گذشت زمان به وسیله بدن متابولیزه می‌شوند. سرعت متابولیسم بدن فرد تا حد زیادی مدت دوام نتایج درمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به‌ علاوه، فیلر هایی که برای بهبود زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند در نواحی که حرکت کمی دارند بیشتر دوام می‌آورند. حرکت مکرر می‌توانند منجر به تجزیه سریع‌ تر و کاهش دوام نتایج حاصله شود.

انواع فیلر های پوستی

در حال حاضر انواع مختلفی از پرکننده های پوستی وجود دارد. رایج ترین انواع آن ها عبارتند از:

▪︎هیدروکسی آپاتایت کلسیم

به مواد به طور طبیعی در استخوان های انسان یافت می شود و یک ترکیب معدنی مانند است. هیدروکسی لاپاتیت کلسیم به صورت بیوسنتزی تولید می شود. به این معنی که از حیوان یا فرآورده های حیوانی استفاده نمی شود. این امر خطر واکنش آلرژیک را کاهش می دهد و نیازی به آزمایش پوستی نیز ندارد. در این نوع پرکننده پوستی عوارض جانبی بسیار نادر است. این پرکننده پوست اولین بار در دندانپزشکی و جراحی ترمیمی مورد استفاده قرار گرفت و دارای سابقه ایمنی طولانی است. هیدروکسی لاپاتیت کلسیم یکی از انواع پرکننده با ماندگاری بیشتر است و طول عمر آن بین 9 تا 15 ماه است. از این مواد اغلب برای موارد زیر استفاده می شود:

  • چین‌ های متوسط ​​تا شدید مانند چین‌ های بینی، خطوط مایونت و خطوط اخم
  • افزایش پری گونه ها و سایر خطوط صورت
  • بهبود حجم در نواحی ضایعات صورت، مانند مواردی که ممکن است در افراد HIV مثبت که دارو های خاصی مصرف می کنند رخ دهد.

▪︎اسید هیالورونیک

تزریق اسید هیالورونیک می تواند برای بهبود کانتور پوست و کاهش فرورفتگی های پوست به دلیل زخم، جراحت یا اسکار مورد استفاده قرار بگیرد. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن شما یافت می شود. همچنین اسید هیالورونیک  در برخی مایعات غضروفی و ​​مفصلی و همچنین در بافت پوست وجود دارد. استخراج و فرموله شده و در حال حاضر به یکی از محبوب ترین انواع پرکننده های تزریقی تبدیل شده است.این نوع پرکننده ها ژل مانند هستند و نتایج آن می تواند 6 تا 12 ماه ماندگار باشد. از این نوع فیلر اغلب در موارد زیر استفاده می شود :

  • رفع جای جوش
  • رفع فرورفتگی گونه
  • چروک دور چشم
  • خطوط لبخند عمیقی که از کناره بینی تا گوشه های دهان امتداد می یابند
  • خطوط اخم ( بین ابرو ها )
  • اسکار های به جا مانده بر اثر سوختگی، آکنه و زخم
  • رفع چروک پیشانی

▪︎پلی لاکتیک اسید

پلی لاکتیک اسید یک ماده مصنوعی زیست سازگار و زیست تخریب پذیر است. در واقع، قبل از استفاده از این ماده به عنوان پرکننده پوستی، سال ها در دستگاه های پزشکی مانند بخیه های قابل جذب استفاده می شده است. پلی لاکتیک اسید یک فیلر پوستی مصنوعی است که به صورت شما تزریق می شود و باعث تولید کلاژن در بدن شما می شود. این نوع پرکننده پوست به عنوان محرک شناخته می شود. این ماده بر خلاف سایر پرکننده های پوستی است زیرا نتایج فوری ایجاد نمی کند. در عوض، تولید کلاژن بدن شما را تحریک می کند.

بنابراین نتایج به تدریج در طی چند ماه ظاهر می شوند. احتمالاً برای دستیابی به نتایج دلخواه خود به حدود سه ماه درمان نیاز خواهید داشت. با هر درمان، کلاژن خود شما دوباره تحریک می شود. سپس ممکن است چهار تا شش هفته طول بکشد تا اثر کامل را ببینید. در حالی که این نوع فیلر های پوستی نیمه دائمی در نظر گرفته می شوند، اما ممکن است برخی اوقات نیاز به تمدید مجدد داشته باشد. پلی لاکتیک اسید در برخی نقاط صورت مانند موارد زیر استفاده می شود:

  • پر کردن خطوط خنده
  • حجیم کردن لب ها
  • اصلاح چین های عمیق بینی ( فرم دهی بینی )

▪︎میکروسفر های پلی متیل متاکریلات PMMA

پلی متیل متاکریلات  یک ماده مصنوعی و زیست سازگار است که در بیشتر قرن گذشته در ایمپلنت های جراحی دائمی استفاده شده است. هنگامی که از PMMA به عنوان یک پرکننده پوست استفاده می شود، به شکل یک “میکروسفر” یا توپ کوچک است که در زیر پوست باقی می ماند تا حمایت مداوم را ارائه دهد. این پرکننده ها همچنین حاوی کلاژن برای ایجاد ساختار و استحکام بیشتر هستند. پرکننده های PMMA بیشتر برای درمان چین و چروک های متوسط ​​تا عمیق صورت استفاده می شوند.

همچنین می‌توان از آنها برای پر کردن جای زخم‌ های حفره دار ناشی از اسکار و افزایش حجم لب‌ های نازک استفاده کرد. نقطه ضعف پرکننده های PMMA این است که برای ایجاد حجم به تزریق های متعدد آن نیاز است و ممکن است تا سه ماه طول بکشد تا اثرات کامل ظاهر شود.

این نوع پرکننده پوستی در چه نواحی از صورت و بدن می تواند مورد استفاده قرار گیرد؟

بسته به ناحیه ای از بدن که می خواهید تحت درمان قرار دهید، انواع مختلفی از پرکننده ها توصیه می شود. مناطقی که تزریق فیلر در آن انجام می شود عبارتند از :

  • چین و چروک عمیق : در حالی که بیشتر پرکننده‌ ها را می‌توان برای این ناحیه استفاده کرد، چند مورد وجود دارد که ممکن است توسط برخی افراد ترجیح داده شود. اینها ممکن است شامل PMMA، پلی لاکتیک اسید و اسید های هیالورونیک خاص باشد.
  • ناحیه زیر چشم : تزریق چربی، اسید هیالورونیک و اسید پلی لاکتیک را می توان در اطراف ناحیه چشم استفاده کرد. برخی از اسید های هیالورونیک ممکن است بهتر از سایرین برای استفاده در این ناحیه باشند.
  • خطوط لبخند : اکثر اسید های هیالورونیک و میکروسفرهای PMMA برای استفاده در این زمینه توسط FDA تایید شده اند. از آنها می توان برای خطوط لبخند و چین های اطراف بینی استفاده کرد.
  • چروک ناحیه پیشانی: اگر با تزریق بوتاکس مخالف هستید، فیلر های پرکننده شیار های پیشانی شامل پلی لاکتیک اسید، هیدروکسی لاپاتیت کلسیم و PMMA هستند.
  • گونه ها : گونه ها را می توان با پلی لاکتیک اسید و بسیاری از اسید های هیالورونیک حجیم کرد و فرم داد.
  • لب : بیشتر اسید های هیالورونیک را می توان به عنوان پرکننده لب استفاده کرد. این روش توسط FDA تأیید شده است. بیشتر گزینه های دیگر فیلر نباید روی لب ها استفاده شود.
  • چانه : هیدروکسی لاپاتیت کلسیم، اسید هیالورونیک یا اساساً هر یک از پرکننده های پوستی فوق را می توان برای ایجاد کانتور و حجم دادن به چانه استفاده کرد.
  • دست ها : اسید هیالورونیک و هیدروکسی لاپاتیت کلسیم را می توان برای پرکردن پوست شل روی دست ها و همچنین کاهش ظاهر رگ ها استفاده کرد.
  • اصلاح فرم بینی با استفاده از فیلر

دوره نقاهت تزریق فیلر

پیش از تزریق فیلر باید تمامی عوارض قابل‌ انتظار را از پزشک بپرسید و با آمادگی کامل، این پروسه درمانی را آغاز کنید. بهتر است پس از تزریق و تا چند روز، مصرف آب خود را افزایش دهید.

تورم و کبودی تا چند روز پس از تزریق قابل پیش‌بینی است، اما اگر تورم از نوع پیش‌ رونده بود و یا پس از چند روز کاهش نیافت، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید. حرارت شدید یا فشار نیز ممکن است نتایج تزریق فیلر را تحت تأثیر قرار دهد.

در صورت پدیدار شدن آثاری همچون ورم، با استفاده از کمپرس یخ می‌توانید نقطه مورد نظر را التیام ببخشید. استرس زیاد نیز می‌تواند مدت‌ زمان نقاهت را افزایش دهد پس سعی کنید تا توجه خود را از محل تزریق فیلر منحرف کنید. در هر صورت به این موضوع دقت کنید که اثر بیشتر فیلر ها، موقت و قابل‌ ترمیم است.

تعداد جلسات مورد نیاز تزریق فیلر

در زمان مراجعه به پزشکان متخصص، به افراد مختلف با شیپ بینی متفاوت، تعداد جلسات متفاوتی پیشنهاد می‌شود. برخی از پزشکان بنابر وضعیت و شکل بینی فرد متقاضی، تنها یک جلسه تزریق فیلر بینی را پیشنهاد می‌دهند.

اما به برخی دیگر از افراد که خواسته‌ های گوناگون و شرایط متفاوتی دارند ۲ و یا حتی ۳ جلسه نیز پیشنهاد می‌شود.

این به این معنی نیست که برخی از پزشکان دقیق هستند و برای تاثیر بیشتر تعداد جلسات را زیاد تر کنند؛ حتی نمی‌توان گفت پزشکان برای اینکه هزینه بیشتری از بیمار بگیرند تعداد جلسات را برای برخی از افراد بالا تر می‌برند. این مسئله یک نکته کاملا علمی است و هر پزشکی بنابر بررسی شرایط بیمار، می‌تواند تعداد جلسات لازم برای فرد را تعیین کند. همچنین این یک مسأله ثابت نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

این نکته را نیز در نظر بگیرید که منظور از تعداد جلساتی که برای شما تجویز می‌شود، جلساتی نیست که برای تاثیر مداوم فیلر مورد نیاز است؛ چراکه فیلر یک روش زیبایی کوتاه مدت است و نمی‌تواند مانند جراحی بینی و رینوپلاستی، تاثیرات طولانی مدت داشته باشد.

هزینه تزریق فیلر

هزینه مربوط به عمل جوان سازی چهره با استفاده از تزریق فیلر بسته به فاکتور های زیر متفاوت است. اولین موردی که در میزان هزینه تزریق فیلر موثر است منطقه ای است که فرد می خواهد تزریق فیلر را برای آن انجام دهد و همچنین تعداد نواحی که قرار است تزریق فیلر برای آن صورت بگیرد.

هر چه قدر که ناحیه مورد تزریق وسیع تر باشد و تعداد نواحی مورد هدف بیشتر باشد یعنی به میزان بیشتری از ماده پرکننده نیاز است در نتیجه هزینه عمل نیز افزایش خواهد یافت. دیگر عاملی که در میزان هزینه تزریق فیلر مؤثر است شدت موضوع مورد نظر است.

یعنی هر چه موضوع مورد نظر که میخواهد به وسیله تزریق فیلر پر شود، دارای چین و چروک های بیشتر بوده و یا دارای خطوط عمیق تری باشد نشان دهنده این است که می بایست از مواد پرکننده بیشتری برای درمان آن ناحیه استفاده نمود. بنابراین به طبع هزینه تزریق نیز افزایش خواهد یافت.

یکی دیگر از مواردی که در میزان هزینه تزریق فیلر بسیار اهمیت دارد، نوع ماده پرکننده ای است که برای انجام این عمل مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه مواد پرکننده بسیاری به منظور انجام تزریق فیلر در بازار موجود است که همه آن ها بر پایه مواد خاصی ساخته شده اند.

روز به روز سعی بر آن شده است که مواد پرکننده ای به بازار عرضه گردد که دارای بالا ترین کیفیت بوده و از مواد طبیعی ساخته شده باشد که بیشترین سازگاری را  نیز با بدن فرد داشته باشد. و عوارض ناشی از انجام این عمل را برای بیماران به حداقل برساند.

بنابراین هر چه ماه پرکننده مصرفی که توسط پزشک استفاده میشود از کیفیت بالا تری برخوردار باشد، قطعا دارای قیمت بالا تری نیز خواهد بود و به این ترتیب می تواند بر هزینه عمل تزریق فیلر تاثیر بگذارد. همچنین تخصص پزشکی که می خواهد عمل تزریق فیلر را برای شما انجام دهد بسیار حائز اهمیت است.

همچنین هزینه عمل تزریق فیلر در کلینیکی که شما انتخاب میکنید نیز بسته به پزشک متخصص و شرایط کلینیک می تواند متفاوت باشد. هزینه انجام این عمل توسط یک متخصص زیبایی با تجربه ممکن است بیشتر از زمانی باشد که یک پزشک یا تکنسین کم تجربه تر بخواهد این عمل را انجام دهد. اما انجام این عمل توسط متخصص زیبایی می تواند به رسیدن شما به یک نتیجه مطلوب تر و بهتر کمک کند.

یکی از مواردی که شاید بسیاری از افراد از آن مطلع نباشند این است که هزینه تزریق فیلر در یک ناحیه واحد از صورت نسبت به تزریق به چندین ناحیه مختلف ارزان تر است. چرا که در این حالت هم از مواد پرکننده کمتری استفاده میشود و هم مدت زمان کمتری برای انجام عمل نیاز است.

همچنین در بسیاری از موارد پزشکان و کلینیک های زیبایی به افرادی که قصد انجام تزریق فیلر را در بیش از یک ناحیه دارند، تخفیفات کلی را ارائه می دهند که می تواند برای مراجعه کننده مناسب باشد و ارزان تر تمام شود.

همچنین برخی متخصصان تخفیفات ویژه ای را برای افرادی که می خواهند تزریق فیلر متعدد انجام دهند در نظر می گیرند و تا حدودی هزینه هایی همچون هزینه استفاده از سرنگ های اضافی را کاهش می دهند. تا به این ترتیب برای بیمار نیز هزینه ها به صرفه تر باشد.

جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه‌های مربوط به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سالاریه با مشاوران و کارشناسان حرفه ای این کلینیک تماس بگیرید ، با آنها گفت‌وگو داشته باشید ، از هزینه انجام درمان و هر سوال دیگری که در خصوص این روش درمانی دارید اطلاعات کامل به دست آورید ، مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان می باشد همچنین میتوانید با اطلاع پیدا کردن از تخفیفات ویژه این کلینیک از آنها نیز بهره‌مند شوید.

تزریق فیلر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم – تزریق فیلر

سوالات متداول شما

۱. تزریق فیلر چقدر طول می کشد؟

درمان زمانبر نیست و معمولاً حدود 15 دقیقه طول می کشد تا تزریق فیلر لب انجام شود. اگر از کرم بی‌حس‌ کننده استفاده می‌شود، باید حدود 20 دقیقه قبل از شروع تزریق روی لب‌ ها استعمال شود تا اثر کند.

۲. چه کسانی کاندیدای مناسبی برای تزریق فیلر لب نیستند؟

اگر به هر یک از مواد تشکیل دهنده فیلر لب هیالورونیک اسیدی حساسیت دارید، نمی توانید این کار را انجام دهید. همچنین اگر پوست ناحیه لب متورم است، آسیب دیده یا عفونت دارد، تزریق لب نباید انجام شود. اگر باردار یا در دوران شیردهی هستید، تزریق فیلر لب توصیه نمی شود.

۳. آیا می توانید از شر خطوط ریز بالای لب خلاص شوید؟

خطوط عمودی لب (خطوط سیگاری یا بارکدی) یا اطراف دهانی را می توان در بیشتر موارد با استفاده از فیلر هایی که مخصوص این نوع چروک ها هستند، بهبود بخشید. چین های عمیقی که در طی دهه ها افزایش سن ایجاد شده اند، کامل از بین نمی روند.

درمان این ناحیه فرآیندی است که به ترکیبی از درمان‌ ها نیاز دارد، که ممکن است شامل تزریق بوتاکس، روش‌ های لایه‌برداری یا درمان‌ هایی باشد که می‌تواند به بازسازی پوست کمک کند. انتظار اینکه دهه ها تغییر با تزریق فیلر درمان شود، واقع بینانه نیست. با این حال، با معرفی فیلر های جدید مورد تأیید FDA، گزینه های بسیار بیشتری نسبت به چند سال پیش داریم.

۴. چه مدت بعد از تزریق فیلر لب می توانم سوار هواپیما شوم؟

یک هفته. پزشکان معتقدند تا هفت روز پس از تزریق فیلر خود صبر کنید زیرا در طول پرواز در معرض کاهش فشار کابین قرار می گیرید. این امر می تواند تورم و کبودی شما را بدتر کند، به خصوص اگر در حال حاضر مستعد ابتلا به این عوارض هستید. علاوه بر این، هوای هواپیما نسبتاً خشک است و فیلر ها می‌توانند آب را از پوست شما جذب کرده و پوست را خشک تر کنند. اگر می‌دانید که به سفر خواهید رفت، از قبل برنامه‌ ریزی کنید. کار از محکم کاری عیب نمیکند!

۵. آیا می توانید فیلر ها را در لب های خود احساس کنید؟

نه. یا به بیان دقیق تر، نباید اینگونه باشد. هنگامی که درد و کبودی ناشی از تزریق فروکش کرد، نباید بتوانید چیزی جز لب های طبیعی و صاف خود احساس کنید. اگر پرکننده را احساس می‌کنید، یا اگر به نظر می‌رسد توده‌ای شکل است، ممکن است به این دلیل باشد که فردی بی تجربه، فیلر را خیلی نزدیک به سطح لب تزریق کرده است. همچنین ممکن است نتیجه عدم ادغام فیلر در بافت باشد. مراجعه به یک پزشک معتبر و با تجربه و پرهیز از تزریق فیلر در هنگام بیماری، احتمال این امر را کاهش می دهد.

۶. آیا می توانید بعد از تزریق فیلر های لب غذا بخورید؟

بله! بلافاصله بعد از تزریق لب می توانید غذا بخورید. مسئله ی اصلی در اینجا این است که آیا می توانید غذای واقعاً گرم یا سرد بخورید. لب‌ های شما احتمالاً به خاطر کرم بی‌حس‌ کننده همچنان بی‌حس باشند، بنابراین از غذا های خیلی گرم یا خیلی سرد اجتناب کنید زیرا ممکن است بدون اینکه شما آن را احساس کنید به لب‌ های شما آسیب بزند. با گذشت یک روز از تزریق فیلر لب، می توانید هر چیزی بخورید.

۷. آیا فیلر ها می توانند بد باشند؟

بله می توانند. اما پاسخ کامل ساده و واضح نیست. عوارض فیلر ها در دو مورد عمده بیشتر اتفاق می‌افتد: زمانی که شرایط خاصی دارید که به تزریق‌ کننده خود اطلاع نداده‌اید، یا زمانی که به فردی مراجعه می‌کنید که مجوز و تجربه ندارد. مردم فریفته ی قیمت‌ های پایین هستند و می‌خواهند هزینه ی کمتری بپردازند. لطفاً با عنوان صرفه جویی، زیبایی و مهمتر از آن سلامتی خود را به خطر نیندازید.

۸. آیا می توانید بعد از تزریق فیلر لب سیگار بکشید؟

بهتر است بلافاصله پس از تزریق فیلر ها از سیگار کشیدن خودداری کنید، بنابراین سعی کنید تا 24 ساعت این کار را انجام ندهید. البته ممکن است حتی سیگار را ترک کنید.

۹. چه مدت بعد از تزریق فیلر لب می توانید رژ لب بزنید؟

تا 24 ساعت این کار را انجام ندهید. اگر می خواهید کبودی را بپوشانید، می توانید از رژ لب تیره تر استفاده کنید. به یاد داشته باشید، رژ لب نیز به عنوان فشار به حساب می آید و باید از اعمال فشار به لب های تازه تزریق شده خودداری شود. علاوه بر این، برای به حداقل رساندن خطر عفونت، از رژ لب نو استفاده کنید.

۱۰. آیا فیلر های لب می توانند جا به جا شوند؟

فیلر ها می توانند جا به جا شوند. افرادی که درک خوبی از نحوه عملکرد فیلر ها و نحوه تزریق آنها ندارند، به احتمال زیاد فیلر ها را در عمق اشتباه تزریق می کنند یا محصول نامناسبی را انتخاب می کنند و خطر جا به جایی را افزایش می دهند. همیشه به افراد مورد اعتماد، دارای مجوز و با تجربه مراجعه کنید که از مارک های معروف فیلر ها استفاده می کنند.

۱۱. آیا می توانم بعد از تزریق فیلر ورزش کنم؟

لطفاً خیلی زود این کار را انجام ندهید. حرکت سریع، قرار گرفتن در اتاقی مملو از افراد عرق کرده، یا صرفاً انجام هر نوع ورزش شدید ممکن است خطر عفونت را افزایش دهد. یک هفته صبر کنید تا خیالتان راحت باشد. نگران نباشید، بدن شما در یک هفته خیلی تغییر نمی کند، و به این سرعت قدرت خود را هم از دست نخواهید داد. پیاده روی مانعی ندارد.

۱۲. آیا می توانید در دوران شیردهی فیلر تزریق کنید؟ و در دوران بارداری چطور؟

توصیه نمی شود. دلیلش این نیست که فیلر ها لزوماً به کودک شما آسیب می‌رسانند، بلکه به این دلیل است که نمی‌دانیم آیا ضرری خواهد داشت یا خیر. احتیاط شرط عقل است!

ایمنی فیلر ها در زنان باردار و شیرده آزمایش نشده است، بنابراین ما نمی دانیم که آیا تأثیری بر روی جنین و شیردهی دارد یا خیر. ما همچنین نمی دانیم وقتی بدن مادر در حالت آماده باش بالا قرار دارد و روی ساختن زندگی متمرکز است، با این حجم دهی چگونه برخورد خواهد کرد. بنابراین، در صورت باردار یا شیرده بودن، به پزشک خود اطلاع دهید تا بتوانید درمان متفاوتی برای چین و چروک های خود انجام دهید.

۱۳. آیا می توانم بعد از تزریق فیلر از بالم لب استفاده کنم؟

می توانید بعد از درمان از بالم لب استفاده کنید، اما فقط در صورتی که بالم لب نو باشد. این کار را به آرامی انجام دهید زیرا فشار ممکن است باعث تورم شود.

۱۴. آیا ماساژ دادن لب ها بعد از تزریق فیلر خوب است؟

بعد از درمان لب های خود را ماساژ ندهید. اعمال هر گونه فشار به لب های تزریق شده ممکن است باعث تورم و کبودی شود. با این حال، پزشک شما ممکن است ناحیه تحت درمان را به آرامی ماساژ دهد تا هرگونه توده از بین برود.

۱۵. آیا می توانید بعد از تزریق فیلر لب به پهلو بخوابید؟

پس از تزریق فیلر لب، بهتر است 24 تا 48 ساعت به پشت بخوابید. خوابیدن به پهلو ممکن است باعث جا به جایی فیلر شود و در نتیجه لب ها نامتقارن می شود.

۱۶. آیا می توانم فیلر لب را به یک لب تزریق کنم؟

شما می توانید آنها را در هرجا که بخواهید تزریق کنید! شما می توانید در یک لب، دو لب، کمی اینجا، کمی آنجا و هر جا که شما و پزشکتان تصمیم بگیرید و بر اساس ظاهر دلخواه و ویژگی های صورت شما این کار انجام دهید.

۱۷. آیا لب های من بعد از تزریق فیلر لب کبود می شود؟

ممکن است مقداری کبودی خفیف اتفاق بیفتد (که عادی است)، اما چیزی نیست که رژ لب آن را پنهان کند. سعی کنید از دست زدن به لب های خود خودداری کنید، مصرف الکل خود را محدود کنید، بعد از آن از یخ استفاده کنید و توصیه های دیگر پزشک را انجام دهید.

۱۸. لب های من بعد از تزریق فیلر لب چه احساسی خواهند داشت؟

پس از کاهش تورم، اگر عمل به درستی انجام شود، لب های شما نباید احساس متفاوتی داشته باشند. مثل قبل خواهند بود، فقط حجیم تر!

نتیجه گیری

در اخر می توان  به عنوان خلاصه ای از مطالب بیان کرد ، خوشبختانه امروزه راهکار های مختلفی وجود دارد تا بتوان مشکلاتی که بر ظاهر چهره شما با افزایش سن ایجاد می شود را از بین برد.  فیلر یکی از این روش های بسیار پر کاربردی است که به زیبایی بیشتر چهره کمک می کند.

در این مطلب با معرفی تزریق فیلر بینی به عنوان روشی برای رفع نواقص بینی به این سوال پاسخ دادیم که تزریق فیلر بینی در چند جلسه انجام میشود و چه عوامی بر کیفیت و ماندگاری این تزریق اثر گذارند.

تزریق ژل لب (فیلر لب) به دلیل افزایش تمایل به داشتن لب های پف کرده و حجیم، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این روش، برای برجسته کردن لب ها از فیلر استفاده می شود.

تزریق فیلر لب، به عنوان یک روش غیر جراحی برای بزرگ کردن لب، موقتی است. برای ماندگاری نتایج، بیماران باید هر شش تا نه ماه یکبار تزریقات مجدد انجام دهند. از طرف دیگر، تزریق نیمه دائمی حدود دو سال دوام دارد.

می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سالاریه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرارگیرید و اگر کاندیدای مناسب تزریق فیلر به شمار می روید به انجام این روش بپردازید و از نتایج آن بهره مند شوید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سالاریه قم با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

25910111320

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 10 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsalariyeh

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/smX6W

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

عامل بیماری کچلی چیست؟
عوارض عمل زیبایی واژن
انواع خدمات زیبایی پوست
عکس قبل و بعد بوتاکس پیشانی
تاثیر استرس بر کاشت مو
لاغری با لیزر لیپولیز

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران سالاریه قم
  • 09120043630-02591011132
  • info@ciniczafaranieh.ir